Inlägg från: Hallonmuffin |Visa alla inlägg
  • Hallonmuffin

Aprilbebis 2012

Har precis plussat och om det går hela vägen så har jag bf 21 april! Har inte kunnat berätta för min sambo än för han är bortrest över helgen och känns fel att berätta över telefon. Hade inte tänkt testa förrän nästa helg eftersom bim inte varit än men jag bara kände så starkt att jag MÅSTE testa och så blev det ett något svagt plus!

• Hallonmuffin
    Ljushuvudet skrev 2011-08-12 21:39:18 följande:
    När har du BIM? Och grattis till plusset

Tokstolla:

Fick du en stroke?
    Jag har BIM imorgon. Jag har haft lite oregelbunden mens men jag tror att det stämmer med bim imorgon. Hade ägglossningsflytning den 31/7 och det var samma dag som vi hade oskyddat sex. Sedan tre dagar senare så fick jag ont i magen precis som jag känt några gånger tidigare vid ägglossning. Tänkte att jag nog hade ägglossning då fast det gjorde lite ondare än vanligt. Men sju dagar efter det (igår) så fick jag en missfärgad flytning och började fundera på om det kunde vara en nidblödning? Fast lite tidigt att plussa dan efter kanske? Så jag undrar ju nu om det verkligen var ägglossning jag kände av när jag fick ont eller om det var något annat?
    Jaja man ska nog inte fundera så mycket!

Vi har inte försökt så aktivt att bli gravida för egentligen passar det inte så bra att bli gravid nu. Men jag är jätteglad och hoppas att min sambo också blir det. För skulle omständigheterna var annorlunda så skulle vi jättegärna vilja att jag var gravid nu.
  • Hallonmuffin

27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år) 

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år) 

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)

Nalle 21/4
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år

• Hallonmuffin

Tog ett nytt test igår när min sambo kom hem och visade honom. Han blev också glad och sa att det kändes bra trots att det kanske inte är så lämplig tidpunkt med en graviditet och bebis nu.
    Jag går just nu och funderar på hur jag ska berätta på jobbet. Känns jobbigt för jag är tvungen att berätta på en gång på mitt jobb eftersom jag har arbetsuppgifter som man inte får utföra som gravid. Man får ingen tid att smälta det själv först...

• Hallonmuffin
    Simpan skrev 2011-08-14 09:17:53 följande:
    Hallonmuffin; vad arbetar du med?

Alexaa; va skönt!! :)
    Jag jobbar på en djurklinik med bla röntgen.
  • Hallonmuffin

Tog ett nytt test imorse, CB digital för att få veta lite mer om mina beräkningar stämmer. Tror jag har räknat fel på tre dagar. Flyttar mig i bim-listan. Har troligtvis bim imorn.
    Va lite nojjig när jag väntade på resultatet. Tänk om de skulle stå "Inte Gravid"! Som tur var gjorde det inte det!

• Hallonmuffin
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)

Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år)
  • Hallonmuffin

Sockerbrallan: Skönt att allt verkar vara ok. Om du gjorde ultraljudet på akuten så kan det ju vara så att personen som utförde ultraljudet inte har sån stor erfarenhet av ul och speciellt inte gyn-ul?
    Jag hade en blödning i min förra grav i v. 6+5. Började med bruna flytningar och sedan två dagar med rent blod. Det pågick i sammanlagt två veckor och den graviditeten slutade med en frisk flicka!

• Hallonmuffin

Det jag menade när jag skrev att de kanske inte hade så stor erfarenhet var det att de inte hade kunnat se någon tydlig graviditet. Det kanske lät lite konstigt...

• Hallonmuffin

Ett tips som jag skulle vilja ge er är att skriva upp lite vad som händer under graviditeten. För det är jättekul att ha kvar sen, speciellt om man blir gravid en andra gång. Man tror att man kommer ihåg men det gör man inte... Jag visste att jag haft en blödning i början men inte vilken vecka. Jag funderade också när jag började känna av graviditetssymtom förra gången och det var tydligen i vecka 8-9. Då behöver jag kanske inte oroa mig att ja inte känner något än =) Är ju bara i v 4+0 haha. Känner att jag kommer att vara nojjigare den här gången! Förra gången tog jag bara ett grav-test och nu har jag redan tagit tre.... Och när jag hade blödningen var jag väldigt cool och ringde inte ens barnmorskan...

• Hallonmuffin

Jag tog ett till grav-test idag bara för att se om strecket blivit starkare och det var det! Är bara i v4+3 än och känner inte ett smack av att jag är gravid. Men det ska man väl vara glad över för det kommer nog om några veckor. Var först i v 8 som jag kände ngt förra gången.
    Är avundsjuk på er som gjort vul! I min förra graviditet gjorde jag ultraljud på mig själv på jobbet i v 8... Blev förvånad när jag så snabbt hittade en fosterblåsa med en liten böna i. Och i bönan var det ett litet hjärta som pickade! Man hade ju hört att man inte kan se så bra utifrån (istället för vaginalt) men jag såg iaf det jag ville se, ett pickande hjärta. =)

Svar på tråden Aprilbebis 2012