• jensan1

Aprilbebis 2012

Hej alla!

Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg och så men hoppas på att få hänga med er här.

Har försökt bli gravid sedan MA i november och äntligen har vi lyckats. BF 20/4 2012 så nu är jag i v. 4+3 och hoppas innerligt att detta lilla livet får stanna kvar.

• jensan1
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Jensan 78(fjärde barnet, 33 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)
    Meghan26 (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år)

Lägger in mig i listan. Jag har tre barn sedan tidigare förhållande. Min sambo har inga barn så vi är väldigt lyckliga över att få ett gemensamt :)
  • jensan1
    Maximumtaste skrev 2011-08-17 12:51:10 följande:
    Hur är det med sex när man e gravid? Har ju hört att det inte ska vara nån fara men jag törs inte ha det än! Är inte ett dugg sugen ens.. Vill vänta ett tag till känns det som.. Nån som känner lika? ;D

Samma här. Visst kan jag känna för det men vågar inte. Sista graviditeten slutade i missfall och minsta blödning skulle få mig hysterisk, även om det var åsamkat av samlag....

Sex i sig kan man väl ha, men inte regelrätt samlag, så tänker jag. Vågar inte helt enkelt. 
  • jensan1
    Elsa1981 skrev 2011-08-18 07:51:28 följande:
    Hej!
    Får vem som helst hoppa in här eller ska man bo i nån speciell stad? Jag är 30 år, bor i Malmö och väntar mitt första barn den 10 april. Känner att jag behöver ventilera med några i samma sits :).
    Välkommen, klart du kan vara med här.
    Grattis till första barnet :)
    Ljushuvudet skrev 2011-08-17 23:07:36 följande:
    Kommer inte ihåg, men väldigt lågt. Hörde bara de gigantiska ordet MISSFALL. Resten var ett töcken bara och att jag inte har nga hinder att bli gravid på nytt

Ledsen för din skull... Hoppas det tar sig lika snabbt igen! KRAM

• jensan1
    meghan26 skrev 2011-08-18 08:09:01 följande:
    Öh...jag har absolut ingen matlust längre. Jag är inte illamående men jag har lixom inget sug på mat. När jag väl äter gör jag det för att jag måste men är inte så speciellt hungrig. Och jag blir mätt efter 4 tuggor.

Vid första graviditeten var det så här precis innan illamåendet startade och då kunde jag inte äta alls.

Bläää...
    Samma här. Det är liksom lite kvalmigt men inte jätteillamående. Och jag är inte sugen på att äta någongting överhuvudtaget.

För mig är det ganska konstigt för jag har för mig att jag var jättehungrig och sugen på det mesta med de andra barnen. Hade till och med pappan till att cykla in till Lunds centrum (vi bodde då i utkanten) för att köpa kinamat...

Men blä, inte allt sugen på nått.... Och som du säger, det tar stopp efter bara några få tuggor. Lite känslan av att det "växer i munnen" som man brukar säga.   
  • jensan1
    Angiiee skrev 2011-08-18 07:20:52 följande:
    Ladies, äter ni Folsyra nu när ni plussat? Glad

Jag började ta dem innan vi blev gravida, alltså i samband med att vi började försöka. Så jag har käkat folsyra sen juni 2010 så nån brist på det kan jag inte ha Glad
  • jensan1
    funnybunny84 skrev 2011-08-18 09:37:20 följande:
    är det någon mer som känner sig törstig och torr i munen hela tiden?

Japp!

Sen får man kissa därefter Flört. Det blir ett evigt springande till kranen och toaletten. 
  • jensan1
    silvana80 skrev 2011-08-18 11:22:39 följande:
    Jag började ta folsyra i juni,men så blev det avbrott på tre veckor i juli-augusti. Så fort jag plussade så började jag igen. 500 tar jag.
    Som ni andra säger så har jag inte heller nån direkt matlust,vill inte äta alls och har till och med gått ner lite i vikt. Gröna äpplen är det enda som jag kan känna sug efter ibland. Sen är jag lite mer känslig för parfymer,deo och lotions med stark doft.
     Märkligt det här med kroppen

Många dofter är mycket starkare har jag märkt :) Min parfym har jag lagt åt sidan, fixar inte riktigt för mycket doft. Det ska helst inte lukta någonting :)

Idag är det faktiskt lite jobbigt på jobbet. Jag måste nog ta och vila på lunchen alltså.... Får fälla kontorsstolen och stänga dörren till mitt rum efter jag petat i mig lite mat. Skorpor skulle jag vilja ha typ, litet och knaprigt och ganska menlöst i smaken, det är grejer det :)  
  • jensan1

Appropå träning: jag kör Body Pump och Body Balance samt cyklar en hel del. Men man kanske skulle fråga om man ska undvika vissa grejer i Body Pump... Det har jag bara inte tänkt på.
    Body Balance är bra annars, blandning av pilates, yoga och tai chi så det kan jag rekommendera. Lung träningsform där man jobbar utifrån sina egna förutsättningar. Och det bästa av allt: De minutrar man får på slutet att bara ligga och slappna av... Då kan man ha en helt ostörd stund att skicka tankar till lilla bebisen!

Svar på tråden Aprilbebis 2012