• Mom86

Aprilbebis 2012

Hej.

Hoppar gärna in här.

Gick in i vecka 8 igår (7+1 idag), BF är den 1 april.

Ska på VUL på måndag och hoppas allt är bra i magen. Har en son som blir 2 nu i augusti.

Illamåendet blir värre och värre kvällarna är som värst köpte postafen idag men märkte ingen skillnad idag men hoppas det lugnar sig, fick äta tabletter lääääänge förra grav mot illamåendet, och både idag och igår så fick jag lägga mig och sova en stund på eftermiddagen, var helt slut.   

• Mom86

Vill någon lägga till mig i listan?

1/4 Mom86 andra barnet 25år 

• Mom86

Hej alla! Vet inte om jag skrivit i denna tråden innan men har den åå favoriter iaf :) väntar andra barnet i april, trodde jag var i v 9 (8+0) igår men enligt vul var jag i v 7 (6+4) och ett fint hjärta slog och allt såg okej ut! Mot illamående rekommenderade läkaren att gå och små suga på en citron skiva, hjälpt många sa hon, det sura hjälper mot det! Så kanske värt att prova, ska jag göra iaf. Och så fick jag utskrivet Lergigan comp vilket jag hade nästan hela förra grav också!

• Mom86

Hej allihop. Längesen jag var inne och skrev något här.

Går in i vecka 28 idag, och tiden går så fort. BF 11april.

Ang graviditetspenning så fick jag också min godkänd jätte fort, tog knappt 2v. (när jag vänta sonen 09 tog det 6v). Jag jobbar med handikappade barn och ungdomar och beskrev min arbetsdag tydligt och inte hade dom några frågetecken. Så ska jobba 4v till, känns länge, då jag nu börjar få ont i både ryggen och fogarna. Men 4v ska jag väl klara av till.    

• Mom86

Jag jobbar fram till 10feb sen har jag fått beviljad graviditetspenning Bf 11/4! Men vet inte hur jag ska orka fram tills dess har det fruktansvärt tungt på jobbet vissa dagar och får ont i ryggen och kraftiga sammandragningar när jag anstränger mig! Men det är väl bara till att stå ut! Om jag skulle bli sjukskriven är jag rädd att inte den blir beviljad av fk och stå utan pengar är inget kul :(

• Mom86

Ang vagnar så har vi köpt babytravels syskon vagn! Fördelen med den jämfört med carenas är justerbart handtag det har inte carenas, vilket gör mycket tycker jag!

Svar på tråden Aprilbebis 2012