• JohannaB

Aprilbebis 2012

Är helt i chock, för jag trodde inte att vi någonsin skulle kunna få barn på "det vanliga" sättet.
    Men igår, så bara likson "hej hej, jag är jordnöten som bor i din mage!" Plussade alltså igår, BIM +2 och har bf 14/4 Hjärta

Får man hoppa in här?
    Kram

• JohannaB

27/3 Monisen (andra barnet, 30 år)
    1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)
    7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)
    8/4 Sand84 (första barnet, 27år)
    9/4  pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    11/4 MissMollis (första barnet, 32 år) 
    14/4 Mauritius (andra barnet 34 år)
    14/4 JohannaB (första barnet 28 år)
    17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    20/4 Ninacrt (andra barnet, 30år)
    22/4 Myessence (första barnet, 21 år)
    24/4 Angiiee (första barnet, 23 år)

Galet och helt fantastiskt!

• JohannaB

Hallå preggobrudar!!

Här är det ballongbrösten från helsiket, annar märker jag inte så mycket faktiskt. Gröna äpplen (can't get enough) och sjuk trötthet, men annars inget. Det är väl inte farligt att inte märka så mycket mer? Min "mensvärk" som jag hade innan har avtagit, men jag läste att den kan komma och gå genom hela graviditeten.

Nu lite kantarell och renskavspasta med massor med broccoli til mig och peanut!

• JohannaB

Kram till dig, Pinkiepie! Lycka till i fortsättningen! {#emotions_dlg.flower}

• JohannaB
    Maximumtaste skrev 2011-08-11 14:15:55 följande:
    Jävlar vad sugen jag e på ättika!!:p.. Köpte en stor burk smörgåsgurka nyss:D

Vad är ni sugna på?:)

Jag märker att det växer mycke när jag vilar.. Det känns då iaf:) och lika på kvällarna innan man somnar.. Nån som har likadant?:)
    Gröna äpplen, de allra suraste sura man kan hitta i affären. Köpte precis två efter lunchen. Bra med folsyran i äpplen (ja, eller folat heter det tydligen när det är naturligt i mat), så det känns bra!

Och ja, jag känner också hur det växer när jag vilar, men mest på morgontimmarna faktiskt. Roligt...
  • JohannaB

Åh vad jag nojar för mf! Hur kommer man över en sådan noja? Jag vet ju att jag inte kan göra något själv, kommer dte så så kommer det. Jag försöker leva supersunt, men jag kan inte sluta noja.... vad gör man??!!

• JohannaB

Tack för peppen!! Ska försöka fokusera på det fina!!

Alltså, jag är fortfarande superöm i brösten och de är jättestora, men min molväk kommer bara då och då och då oftast ganska rejält smärtsamt, men bara en kort stund, sedan lugnt i flera timmar.... normalt??
    Ska till bm den 23e, vill så gärna ha svar på alla frågor redan nu....

• JohannaB

Haha, precis, skitlätt att peppa andra, men man blir så himla osäker när det gäller en själv.

Skönt att läsa att andra också har dagar då inget känns alls. Jag brukar få en stund på kvällen då jag har skitont och sedan lite på morgontimmarna, men  annars är allt ganska mycket som vanligt.

Skönt med fredag! Jag har jobbat min första vecka efter semestern, och det blev ju en ganska omtumlande vecka, haha. Så jag är helt slut!!! Sååååå skönt med helg!!

• JohannaB

Kände första illamåendet i morse... vet inte om det var graviditeten eller annat, för det vara bara en kort stund. Däremot är jag tröttast i hela vida världen.... Vi firade bröllopsdag igår och jag var helt vimmelkantig, tur att vi bara hade planerat myskväll och inte fancy middag på restaurang. Det får nog vänta till nästa år, om vi kan och vågar ha barnvakt då Skrattande

• JohannaB

Alltså hörni, hur är det med rooiboste egentligen. Det innehåller ju inget koffein, men skulle ju vara gött att ha på kafferasten. Jag blir inte äcklad av kaffe, men är totalt osugen på de där 3 kopparna man får dricka om dagen och tänkte att då kan jag ju lika gärna dricka koffeinfritt te... varför utmana ödet, liksom när jag ändå inte är sugen?
    men vad tror ni? Rooibos?

Svar på tråden Aprilbebis 2012