Aprilbebis 2012
Hejsan! Jag hoppar in här om det går för sig. Jag plussade i juli och är i v 7+2 så enl mina beräkningar bebis nr 2 runt 10 april. Gud vad sakta tiden går!
Hejsan! Jag hoppar in här om det går för sig. Jag plussade i juli och är i v 7+2 så enl mina beräkningar bebis nr 2 runt 10 april. Gud vad sakta tiden går!
Mitt humör börjar också svaja en del. Jag vet att det blir värre snart. Hoppas bara illamåendet försvinner snart också, minns inte riktigt hur länge jag hade det sist men inte längre än till v12-13 tror jag. Hoppas givetvis på tidigare denna gång.
Simpan, hoppas det släpper snart. Krya på dig eller vad man nu ska säga i din sits. =)
Ett gravsymptom som dykt upp är att jag stavar(!) riktigt illa på datorn nu. Sätter ihop bokstäver, hoppar över bokstäver, särskriver mm. Får backa hela tiden och rätta till det jag skrivit. Samma förra gången, det höll i sig i nån månad sen gick det över.
Jag får inte till graviditetskalendern här på FL. Den gör inte som jag vill. Hade sista mensen 4 juli och äl 20de juli och har 31 dagars intervall. Spelar inge roll hur jag klickar i datum och långa menstruationer och lutealfaser och allt., det blir inte rätt i datumen när den räknar ut. Gör iofs inte så mycket, det är bara störande. Går in i vecka nio imorgon =). Illamåendet är faktiskt mycket lättare än vad jag hade räknat med. Förra gången åt jag postafen men det behövs inte den här gången. Bara jag går och små äter hela iden så håller jag illamåendet i chack.
Hur gör ni andra?
Ja, trött, illamående, gasig och UPPSVÄLLD. Fick frågan idag om jag väntade ett till barn! Det kändes pinsamt tycker jag, haha! Jag går in i vecka 9 imorrn så jag tycker att än borde det inte synas men det gör det verkligen. Man skulle kunna tro att jag är i vecka 18.
Åh så skönt att chefen vet!!!! skönt med lite back up när man mår så illa.
JAg är lite nojjig..jag bytte jobb i maj..och har ff provanställnigen som går ut i november...då är jag ju typ i vecka 18 tror jag.... Vet int eom jag ska berätta elle rinte innan dess. risken är ju att jag inte får fast om de får reda på at jag är gravid.
Till saken hör att på intervjun så frågade han mig om jag hade tänkt å skaffa barn snart. Jag blev sur ch svara tvärt det ha rinte du med att göra! Kanske inte så smart men blev så sur. Sen så sa jag som det var att jag har en tumör i hjärna och har svårt att bli gravid (vilket är sant, äter medicin 2 ggri veckan för det)) och att vi är gravida nu är ju ett jäkla under.
Risken finns ju att han tror att jag ljög för honom....,hmmm dilemma vad gör man?