Inlägg från: ÄlskadeT |Visa alla inlägg
  • ÄlskadeT

Aprilbebis 2012

Hoppar in här om det är okej?

• ÄlskadeT

Jag mår inte alls illa, gjorde jag inte förra graviditeten heller. Däremot väldigt gasig och uppblåst mage!

• ÄlskadeT

Idag har jag bokat tid till barnmorskan. Ska på inskrivning den 20 september.
    Även fått tid till KUB. Här erbjuds det från 33-års ålder och jag har fyllt 33 i år. Dags för det den 18/10.

Ska någon annan göra KUB?

• ÄlskadeT
    vicki 83 skrev 2011-08-29 22:22:59 följande:
    vi kommer också boka tid för kub test, jag är 28 år men vill göra det ändå.vilka veckor är det man gör det?
    Jag kommer att vara i v. 13.
  • ÄlskadeT
    chiqita skrev 2011-08-29 22:19:00 följande:
    ÄlskadeT: vi ska göra mkp (moderkaksprov) då vi har ökad risk för allvarligt kromosomfel. Är 34 år också så kanske ökar riskerna ytterligare med åldern också... Just den aspekten har jag faktiskt inte tänkt på... Hmm
    Är MKP mer tillförlitligt än fostervattensprov? Mindre risk för missfall?
  • ÄlskadeT
    chiqita skrev 2011-08-29 22:35:25 följande:
    ÄlskadeT: nja.. Risken är väl typ desamma, endel menar att det är större risk på mkp men nya rön likställer dem riskmässigt.. Mkp kan du dock göra redan i v 10-11+, fvp kan du inte göra förrän några veckor senare.. Eftersom vi redan varit tvingade att göra en sen abort vill vi helst ha svaret så tidigt som möjligt, därför mkp..
    Beklagar.
    Då förstår jag skillnaden!
  • ÄlskadeT

Varit på återbesök på KK idag.

Nu är alla misstankar om utomkveds borta! :) Läkaren kunde till och med se antydan till hjärtslag!

• ÄlskadeT
    Maximumtaste skrev 2011-08-31 11:26:29 följande:
    ÄlskadeT: vad skönt! Hur långt gången är du?
    Jag är i vecka 5+6 ungefär.
    Tydligen ser man hjärtat slå från och med v. 6+0.
  • ÄlskadeT
    Floff skrev 2011-08-31 10:49:33 följande:
    Humm... Idag när jag var på toa fick jag en brunaktig flytning, lite som det brukar se ut precis innan mensen kommer. Vet att det kan förekomma utan att det är något fel men blir såklart ändå lite orolig När jag väntade sonen hade jag inga sånna problem alls... Vad tror ni, bör man kolla upp det eller avvakta?
    Med dottern hade jag bruna flytningar ett par gånger. Var inne på KK och kollade upp det, men det var ingen fara.
  • ÄlskadeT

Lite bekymrad nu...

Hade en rosa flytning för knappt två timmar sen och alldeles nyss när jag var på toa så var det pyttelite blod i flytningen.

Får väl avvakta och se vad som händer.

Svar på tråden Aprilbebis 2012