• Lazyass

Aprilbebis 2012

Hejsan! Jag hoppar in här om det går för sig. Jag plussade i juli och är i v 7+2 så enl mina beräkningar bebis nr 2  runt 10 april. Gud vad sakta tiden går!

• Lazyass

Mitt humör börjar också svaja en del. Jag vet att det blir värre snart. Hoppas bara illamåendet försvinner snart också, minns inte riktigt hur länge jag hade det sist men inte längre än till v12-13 tror jag. Hoppas givetvis på tidigare denna gång.

• Lazyass
    Maximumtaste skrev 2011-08-26 20:39:57 följande:
    Jensan78: håller tummarna att allt är bra vilket det säkert är:) det är ju svårt i början att säga hur långt man gått.. Tycker inte läkarna borde få uttala sig så säkert.. Oroar ju många i onödan..

Är det någon som vet om man kan få tabletter så att det inte bildas bröstmjölk? Har för mig jag läst det nånstans.. Är ju långt dit men fundera bara för att jag har gjort en bröstoperation för 5 år sen och jag kan troligtvis inte amma för bröstkörtlarna fick dem liv att skära i lite.. Hade även stora problem att amma sonen och det va innann operationen.. Fick hemsk mjölkstockning och inflamation i brösten, låg i 40 graders feber med liten 2 v bebis:/.. Vill inte vara med om det igen:s
    Ja det finns tabletter att få men dom får du först när barnet är fött har jag för mig. Du behöver nog inte vara orolig, prata med barnmorskan och kom överrens med henne att det är så du vill ha det så borde det inte vara några problem....

• Lazyass

Simpan, hoppas det släpper snart. Krya på dig eller vad man nu ska säga i din sits. =)

Ett gravsymptom som dykt upp är att jag stavar(!) riktigt illa på datorn nu. Sätter ihop bokstäver, hoppar över bokstäver, särskriver mm. Får backa hela tiden och rätta till det jag skrivit. Samma förra gången, det höll i sig i nån månad sen gick det över.

• Lazyass

Jag får inte till graviditetskalendern här på FL. Den gör inte som jag vill. Hade sista mensen 4 juli och äl 20de juli och har 31 dagars intervall. Spelar inge roll hur jag klickar i datum och långa menstruationer och lutealfaser och allt., det blir inte rätt i datumen när den räknar ut. Gör iofs inte så mycket, det är bara störande. Går in i vecka nio imorgon =). Illamåendet är faktiskt mycket lättare än vad jag hade räknat med. Förra gången åt jag postafen men det behövs inte den här gången. Bara jag går och små äter hela iden så håller jag illamåendet i chack.

Hur gör ni andra? 

• Lazyass

Ja, trött, illamående, gasig och UPPSVÄLLD. Fick frågan idag om jag väntade ett till barn! Det kändes pinsamt tycker jag, haha! Jag går in i vecka 9 imorrn så jag tycker att än borde det inte synas men det gör det verkligen. Man skulle kunna tro att jag är i vecka 18.

• Lazyass
    Loppan79 skrev 2011-08-28 22:58:29 följande:
    Haha, jag som går och önskar att någon skulle se något! inte ens min sambo tycker att det syns
    Undrar därför varför det känns pinsamt?
    Det känns bara löjligt att det redan syns tycker jag. När jag väntade sonen var allt jag ville att det skulle börja synas, men nu när jag vet att det "ska" ta ett tag känns det mest besvärligt. Två till idag som undrade... Svårt att hålla det hemligt  till vecka 13. 
  • Lazyass
    Milljor skrev 2011-08-29 10:33:56 följande:

Åh så skönt att chefen vet!!!! skönt med lite back up när man mår så illa.

JAg är lite nojjig..jag bytte jobb i maj..och har ff provanställnigen som går ut i november...då är jag ju typ i vecka 18 tror jag.... Vet int eom jag ska berätta elle rinte innan dess. risken är ju att jag inte får fast om de får reda på at jag är gravid.

Till saken hör att på intervjun så frågade han mig om jag hade tänkt å skaffa barn snart. Jag blev sur ch svara tvärt det ha rinte du med att göra! Kanske inte så smart men blev så sur. Sen så sa jag som det var att jag har en tumör i hjärna  och har svårt att bli gravid (vilket är sant, äter medicin 2 ggri veckan för det)) och att vi är gravida nu är ju ett jäkla under.

Risken finns ju att han tror att jag ljög för honom....,hmmm dilemma vad gör man?

Äh skit i om han tror att du ljög. huvudsaken är ju att DU vet att du inte gjorde det. Sen om han tror dig eller inte ligger ju helt hos honom och nåt som du inte kan styra. Du ska ha ett alldeles särskilt grattis med tanke på omständigheterna!
  • Lazyass
    Simpan skrev 2011-08-29 13:13:18 följande:
    Miljor; bättre är det! Men jag ligger fortfarande inne. Har inte behållt nåt själv, utan det är dropp som gäller. Det är jättetröttsamt att ligga här, men vad gör man inte? Finns inte så mycket att välja på. Men idag har jag iaf varit uppe och rört mig. Tagit tre klunkar blåbärssoppa som jag fått behålla. Kanske vänder det nu? :)
    Hoppas det vänder nu och du får åka hem. Vilken vecka är du i?
  • Lazyass
    Milljor skrev 2011-08-29 13:32:23 följande:
    Ja du har rätt! hoppas bara att jag får behålla jobbet....om inte så är det völ inget arbetsplats man vill vara på iaf!!!! men surt att bli arbetslös när man är gravid...nä så ska jag inte tänka VAR POSITIV NU!!!!! :)
    Kör på det du tänkte, berätta först när du fått reda på om du får behålla jobbet eller ej. 
Svar på tråden Aprilbebis 2012