Inlägg från: LillaTjorven |Visa alla inlägg
  • LillaTjorven

Aprilbebis 2012

Ellamy78 skrev 2011-08-22 11:24:12 följande:
    Hej svejs!

Då var man tillbaka från en veckas semester på Gotland. Har berättat om bebben för min syster nu (som var med på semestern). Annars är det ingen mer än sambon och jag som vet... Ska vänta nån vecka till innan vi berättar för närmaste vännerna och sen familjerna... Tror vi berättade för familjen i vecka 10 sist...
    Är i vecka 8 nu (7+2) och bokade tid för inskrivning imorse. Får komma den 20 september. Ganska sent., men de hade ingen tidigare tid...

Känner av lite illamående, molvärk, enorm trötthet, ömma boobisar, avsmak för sötsaker (hurra), sug efter syrliga saker, känslig för dofter, springer på toa ideligen, svullen trög mage, lite halsbränna, men känner mig helt ok ändå... Känner dock en pytteliten oro för missfall och törs inte riktigt glädja mig över magen ännu... =/
    Fler som känner så?
    Det är nog inte så sent, där jag bor får man tid först i v 12 för inskrivning. Innan dess kan man ringa sjukvårdsupplysningen osv för att få info sa dom. =)
  • LillaTjorven
    Simpan skrev 2011-08-23 09:43:34 följande:
    God morgon... Jag har varit uppe i 30 minuter och redan spytt 2 ggr. Jag ska till läkare och bli sjukskriven. Går inte att jobba när man springer runt o kräks hela tiden :( 

Tycker att det känns hopplöst nu :(

TIll er med illamånde:
    Morötter har funkat okej för mig att tugga på mot illamåendet, men ibland hjälper det inte.
    Ingefära sägs vara bra. Har dock inte testat denna graviditet.
    Ginger Ale provade jag sist och det hjälpte för stunden. (dock väldigt kortvarigt)
    Primperan och Lergigan funkar lite grann (på mig, men spyr ju uppenbarligen ändå)
    Akupunktur kan man ju få också?
    senapsfrön fasttejpade i öronen (hade ingen effekt på mig)
    Kall o luktfri mat.

Det är svårt :( inget av ovanstående är egentligen speciellt bra :D
    hahah " Det är svårt :( inget av ovanstående är egentligen speciellt bra :D"
    skrattar åt eländet...vad fasiken ska man göra när man mår som säck potatis! tycker synd om oss som mår skit! :P
  • LillaTjorven

Sen blir det ju inte bättre av att man inte får på sig några brallor! Sitter i mjukisbyxor o hoppas på att någon ska komma hem till mig med en påse med byxor som är STORA... :P Hmm varför nu någon skulle göra det när det bara är jag som vet att jag behöver sånna. . :S

• LillaTjorven
    meghan26 skrev 2011-08-26 16:41:00 följande:
    Hur är det egentligen med bufféer? Jag ska nämligen åka Ålandskryssning imorgon och ska äta buffén! Vad får man äta och inte äta? Får man äta kallskuret? Hjälp!!
    jag ska också ut på kryssning i morgon och kommer hoppa över det kallskurna då jag känner att jag inte kan vara direkt säker på hur länge det legat framme osv.
    men det finns ju så mycket annat att äta på buffe. :)
  • LillaTjorven
    Milljor skrev 2011-08-31 14:33:21 följande:
    välkommen :) Nä vi har nog ingen lista...*tänker efter*
    nej ingen lista vad jag har sett och det är jag glad över. jag blir bara irriterad över att denna lista ska komma uppdaterad i var o varannat inlägg.. är nog att läsa igenom endå. :P
  • LillaTjorven
    Lazyass skrev 2011-09-02 13:27:46 följande:
    För en del funkar MittVal-kvinna. Finns att köpa på apoteket. Har inte själv testat, men ska köpa idag. Får se om det blir nån skillnad då.
    skillnad på vad? :)
  • LillaTjorven

jag mådde också verkligen pyton i en vecka o det kändes som det bara blev värre o sen vipps för någon dag sedan så mår jag inte illa mer! Tänk vad fort kroppen kan ändra sig. Tror kanske att mitt illamående är borta nu och inte kommer återvända den här grav. Man kan alltid hoppas. Jag är i v 9.

• LillaTjorven
    Maximumtaste skrev 2011-09-12 13:03:34 följande:
    Hallo.. Nu går man in i v10 då:D jag märkte när jag låg på rygg i soffan igår att man kan känna livmodern väldigt väl nu:) den har kommit upp mycket högre.. Känns som en stor apelsin därinne:) jag bär väldigt långt fram så det är lätt att känna allt..vill att tiden ska gå fortare nu så det blir rul:)
    Mår fortfarande illa.. Provade seaband men det funkade inte ett dugg.,spyr inte så mycket men kväljer.. Släpper kanske snart:)

StorebrorM och angiiee: hoppas det går bra för er idag! Tänker på er. Uppdaterar favoriterna ofta för att se om ni skrivit nått:)
    hur högt kan du känna din "kula" nu?
  • LillaTjorven
    Elsa1981 skrev 2011-09-21 10:28:08 följande:
    Någon som har några erfarenheter om tandläkarbesök under graviditeten? Jag har fått världens tandvärk pga en djup lagning som stör nerven. Enda alternativet är att rotfylla den eller avvakta och hoppas att den slutar göra ont. För att stå ut med smärtan äter jag nu Citodon, som jag har förstått är det det enda man kan ta som är starkare än panodil. Det känns inte helt bra att ta starka tabletter just nu (är i 11+1) men vill ju gärna undvika en rotfyllning också. Någon som vet vad som är värst för bebisen?
    jag har varit hos tandläkaren. Det enda som dom gjorde speciellt för att jag var gravid var att jag fick ha ett stort förkläde över bröst o mage när dom röntkade för att skydda barnet i magen.
  • LillaTjorven

ni i vecka 13-14 hur mycke har ni gått upp i vikt?
    Såg att många redan fått ganska stora magar i bildtråden..

• LillaTjorven

Någon som kan förklara lite kort hur man gör för att pappan till barnet ska komma in i rullarna hos fk. Vad ska man skicka in för papper o så o när? Jag har barn sen tidigare så det räcker väll med intyget man får efter rul att det skickas in för min del,?

• LillaTjorven
    Tokstolla skrev 2011-11-20 21:14:52 följande:
    Är ni inte gifta så måste ni till familjerätten och skriva på papper att det är han som är pappan och att du inte varit lösaktig Men det görs väldigt sällan innan födseln- sedan rullar allt på himla snabbt.
    jo så långt är jag med. och att papperen ska skrivas innan jag föder ifall jag tex dör.. :S isf står barnet utan "pappa" och vårdnadshavare.
    Hittade bra info på FK som jag inte hittade i går så nu fattar jag lite mer.. :P
  • LillaTjorven

Är det några skillnader att ha moderkakan i fram eller bakkant?

• LillaTjorven

Jag går in i v 24 i morgon o ligger på plus 8 kg sen grav test. Man ska inte hänga upp sig så mycke på de så länge allt annat är bra.

Svar på tråden Aprilbebis 2012