Inlägg från: LillBus2012 |Visa alla inlägg
  • LillBus2012

Aprilbebis 2012

Heeeeej!!!! 
    Får man lov och hoppa in här, trots att ni verkar hållt igång tråden ett tag redan?

Jag plussade igår, och har BF 29 april, så jag är bara i vecka 5 ännu och har inte hunnit få några riktiga symptom... bara lätt yrsel ibland... Hursomhelst, jag är SÅÅÅ glad - detta är första plusset någonsin för mig!! Skrattande 

BF 29 april 2012 - första barnet
  • LillBus2012

Tack så mycket!! Vad roligt!!!
    Ska strax iväg och träna yoga, undrar just om det var något man borde undvika att göra... någon som vet? 

• LillBus2012

tack!!!
    mycket bra råd "Längtan efter 3" - det ska nog funka! tänkte mest på att man klämmer ihop alla sina inre organ på yogan... men såhär tidigt kanske det inte spelar någon roll, får väl helt enkelt ta det lite lugnt ifall det känns konstigt... 

• LillBus2012

hej på er!! det är lördagkväll och med förfäran läser jag hur dåligt många verkar må under graviditeten, men imponeras av att ni ändå verkar starka och kämpar på med positiv inställning! helt rätt!!

själv tycker jag att det känns som att jag har dragit på mig en dubbelsidig sträckning av magmusklerna! man undrar ju vad det är som händer där  inne, så jag har laddat ner ett program som heter 'babycenter' och som är en blandning av tämligen informativa illustrationer och animationer (samt lite annat). i vilket fall som helst så har jag nyss sett filmen vecka 0-9 och det var ganska fashinerade!

• LillBus2012

ps.
    tack för alla gratulationer - härligt att känna sig välkommen!!
    Animegirl, både roligt och tryggt att du är med här också - en blivande fyrabarnsmamma - vilken klippa!! Cool

• LillBus2012

Jag går in i vecka 6 i morgon, så jag har fortfarande många veckor framför mig med eventuella otrevliga symptom... än så länge känns det bara som en dubbelsidig sträckning av magmusklerna ungefär... och att sitta dubbelvikt i soffan har jag definitivt problem med... gissar att det är något som växer, men med tanke på att allt är så pyttelitet fortfarande har jag svårt att förstå att det kan kännas!! 

• LillBus2012

animegirl, tack för tips om andra bra 'baby appar'! har kollat på några av dem, men är lite skeptisk till vissa av programmen som begär tillgång till de telefonnummer som man har i telefonen? hursomhelst, håller verkligen med om att filmen från 'babycenter' som visar hur den lilla bebisen utvecklas till flicka/pojke var riktigt intressant! (ett tips till alla!!)

hoppas att du kommer att må bättre den här gången, och hoppas verkligen att du inte ska behöva läggas in alls (och ingen av oss andra heller såklart!!!). men du, supermamman, tänk om det skulle bli tvillingar den här gången! då kan vi verkligen prata om 'big mama' :-P 

• LillBus2012
    Kaosmamma skrev 2011-08-28 21:59:14 följande:
    Oj. Jag har inte behövt uppge nummer. Konstigt! Ja sträckningarna känns! Tack så mycket, hoppas vi alla får må någerlunda, men alla krämpor är värt det som kommer och det har jag verkligen fått uppleva själv, på gott och ont. Hihi ja tänk om ;) min mamma har ju en tvillingbror så kanske inte helt omöjligt. Spelade i ett tjejband för övrigt som hette big fat mama ;) blir passande då höhö
    nej, man behöver inte uppge sitt nummer, men när man accepterar 'användaravtalet' så står det även listat vilken 'behörighet' programmet får tillgång till och på några står det då även Telefonsamtal. 
    ("Tillåter att appen kommer åt enhetens telefonfunktioner. Appar med den här behörigheten kan identifiera telefonens telefonnummer och serienummer, om ett samtal pågår, numret som samtalet är kopplat till med mera." Ja, jag vet, jag kanske är onödigt nojig?)

aha, tvillingar i släkten - då finns ju absolut chans till det!! men man brukar väl ofta säga att det 'hoppar över en generation'? du ser, du kände på dig att du skulle bli en big mama redan då! som sagt, känns tryggt för oss andra att ha dig med i tråden
  • LillBus2012
    Lazyass skrev 2011-08-28 22:40:24 följande:
    Ja, trött, illamående, gasig och UPPSVÄLLD. Fick frågan idag om jag väntade ett till barn! Det kändes pinsamt tycker jag, haha! Jag går in i vecka 9 imorrn så jag tycker att än borde det inte synas men det gör det verkligen. Man skulle kunna tro att jag är i vecka 18.
    Haha, jag som går och önskar att någon skulle se något! inte ens min sambo tycker att det syns
    Undrar därför varför det känns pinsamt?
  • LillBus2012

Hej igen...
    Har varit tämligen trött och inte ens orkat kolla på FL de senaste dagarna (eller är det veckorna?). Ser att många av er kämpar med illamående och det låter så himla jobbigt! Hoppas att ni alla blir bättre snart (veckorna tickar ju åt rätt håll i alla fall). Är själv i vecka 7 och har bara mindre bekymmer, t.ex. byxor som inte passar (redan!) och bh:ar som inte räcker till (meloner!)... ja, småpotatis i jämförelse helt enkelt...

Har ett litet tips till er som måste gå upp och kissa på nätterna; försök att dricka rikligt på dagarna, men framåt kvällen kan man sluta dricka - det har i alla funkat för mig. Nu vaknar jag inte förrän vid 7-tiden av att jag är kissnödig - och då är det dags att gå upp ändå...

Funderar på vilken BM-mottagning jag ska välja... har inte skrivit in mig än. Om någon har bra tips på mottagningar i Sthlm så vore det toppen!

Kram på er alla & Godnatt!

Svar på tråden Aprilbebis 2012