• vicki 83

Aprilbebis 2012

hej får man hoppa in i denna tråden!?
    jag plussade i söndags,fast jag inte har bim försen nästa måndag. Jag kände på mig att det var nåt där inne haha!
    Är självklart glad men kan inte glädjas helt då jag fick mf i maj..vet att det är vanligt men just nu känns det som jag är instäld på att även detta kommer sluta så. jobbig känsla!
    ska till bm  den 14 september och göra tidigt ul! är då i vecka 8!
    Hur mår ni andra?

• vicki 83
    silvana80 skrev 2011-08-17 14:01:25 följande:
    På tal om nåt helt annat. Ringde till barnmorskegruppen idag - fick inte inskrivning förrän 21 sept...ca i vecka 10. Är det inte lite väl sent?Ska man göra VUL innan och ringer man bara och begär det?
    hej,ska också gå hos barnmorskegruppen,och jag fick tid för inskrivning 3 oktober,tror det är v 11 för mig då,om allt går som det ska! Men jag sa att jag ville komma på tidigt ul eftersom jag hade ma i maj, så då fick jag tid för det 14 september, så ring du och säg att du vill ha en tid för det om du kännner att du vill göra det!
  • vicki 83
    Jowa skrev 2011-08-17 20:46:10 följande:
    Jag ska med gå hos barnmorskegruppen. Har inskrivning i v 11 men beställt tid för tidigt vul v 8, är bara två veckor kvar dit men det känns som en hel evighet... Har någon av er gått hos barnmorskegruppen i Göteborg tidigare? 

Sockerbrallan: Håller tummarna för dig! 
    var hos barnmorskegruppen när jag var gravid i april i år,men fick mf så jag var bara där en gång! men jag fick mycket bra intryck! så jag ska kgå där denna gången också och hoppas på att allt går bra denna gången!
  • vicki 83
    CherstinBovington skrev 2011-08-20 02:25:01 följande:
    min dotter sover borta hos en kompis för första ggn, herregud, när blev hon så stor..6 år gammal!! vad hände?? ååh jag bara grät när hon hade farit..buuuhhhhuhuhh!

och nu är jag i v6! tjoho!
    fast börjar bli nervös..fick ma i v7 förra ggn men fick inte veta förrän v13, och födde ut bebisen ca en vecka senare..

vill def. ha ett tidigt vul, får göra det när vi kommit hem från england! (åker bort nästa vecka)
    samma hände mig i maj, jag kände mig jättegravid,illamående,ömma bröst,yr och molvärk men så fick jag en känsla av att allt inte var som det skulle, så när jag gjorde vul visade sig det att grodans hjärta inte slog,då var jag i v 12, men den lilla var v 7! så jag e jätte orolig över att samma sak kommer hända igen,kan inte gjädja mig åt graviditeten helt ut pga detta! och litar verkligen inte på mina symtom
    så jag ska iväg på vul när jag är i v 8..men känns som en evighet dit just nu!
    Hoppas allt går bra för dig denna gången!!!
  • vicki 83

Känner inte av illamåendet än,vilket e skönt,förra grav mådde jag illa hela gravititeten,var fruktansvärt! Har inte jätte många symtom ännu,mer än trött, svettas och har sån jäkla molande mensvärk...! Hoppas att de e ett bra tecken,hade det förra grav och den slutade tyvärr i mf så jag e skit nojig:(

• vicki 83
    Ereeka skrev 2011-08-21 18:39:27 följande:
    Läst om flera som känner av "växtvärk", hur känns det?
    känns som många skrivit precis som mens värk nästan..jag har haft det sen 7 dagar innan bim...ibland vill man bara gå och lägga sig för det e sån molande värk..men det e ju inte attt tänka på med en aktiv 4åring hemma
  • vicki 83
    inka8506 skrev 2011-08-22 20:06:46 följande:
    Hej.. väntar mitt andra barn, beräknat kring 20-24e april, får veta exakt om en vecka typ.. Har mensvärk på kvällarna, e d fler som har d??får panik att d e missfall,, rösa flytningar fast bara på papperet efter man Kissar men inte utöver d, va kan d vara om inte missfall??, Fick veta om min dotter i v 15, så veckorna innan vet ja inte alls hur man ska må å va som e normalt å inte
    jag har som mens värk till och från hela dagarna.kan inte minnas att jag hade det när jag var gravid med min son, men enligt många verklar det vara normalt,att det är livmodern som växer, det låter ju väldigt logiskt !
    Rosa flytningar kan man nog ha utan att det behöver vara mf..e du orolig kan man ju alltid ringa sjukvårdsrådgivningen och höra vad de säger!
  • vicki 83

vet att alla graviditeter e olika men ändå blir jag nojig när jag inte mår illa och har inte speciiellt ömma bröst..mådde illa länge när jag var gravid med min son!!!Däremot har jag sån "växtvärk" från och till...borde ju också vara ett bra tecken...! åh vad trött jag blir på denna oro...hade jag inte haft ma i maj hade jag aldrig nojjat såhär!!

• vicki 83

på vilken dag plussade ni?asså hur långt innan eller efter bim?
    Plussade 8 dagar innan bim..trodde inte de kunde ge utsalg så tidigt!

• vicki 83
    ÄlskadeT skrev 2011-08-29 21:55:35 följande:
    Idag har jag bokat tid till barnmorskan. Ska på inskrivning den 20 september.
    Även fått tid till KUB. Här erbjuds det från 33-års ålder och jag har fyllt 33 i år. Dags för det den 18/10.

Ska någon annan göra KUB?
    vi kommer också boka tid för kub test, jag är 28 år men vill göra det ändå.vilka veckor är det man gör det?
Svar på tråden Aprilbebis 2012