• Elsa1981

Aprilbebis 2012

Hej!
    Får vem som helst hoppa in här eller ska man bo i nån speciell stad? Jag är 30 år, bor i Malmö och väntar mitt första barn den 10 april. Känner att jag behöver ventilera med några i samma sits :).

• Elsa1981

Tack för välkomnandet!

Jag tar också folsyra. Det är inbakat i Apotekets vitaminer för kvinnor. Det blev lite sporadiskt innan men sen jag fick veta att det blir en bebis har jag varit duktig och tagit varje dag.

Det verkar vara en del som redan varit på kontroller hos barnmorskan. Jag undrar lite vad man kan förvänta sig. Jag får inte komma dit förrän det är inskrivning i vecka 11. Känns som en evighet tills dess. Och som har förstått det så gör de inte ens några tester då. Eller hur funkar det? Till mig (som är en total nybörjare) sa de bara: "kom hit då så pratar vi, sen blir det rutinultraljud i v .18". Jag skulle liksom vilja ha ett bevis på att jag inte bara inbillar mig allt.

• Elsa1981

Det går sådär med träningen för mig. Känns trist att inte ens hålla i gång nu, innan magen kommit. Jag brukade springa en del men har läst att det inte är så bra för bebisen. Det är så stötigt. Försöker gå på promenad istället varje dag. Alltid något. Vill börja på gravidyoga - någon som har erfarenhet av det? Eller andra träningstips när motivationen och orken är i botten.

• Elsa1981

Jensan 78- Jag läste någonstans att man ska vara försiktig med utfall och knäböj i bodypump under graviditeten. Något om att det tänjer onödigt på bäckenbottenmuskulaturen. Minns inte exakt och kan inte hitta var jag läste det nu. Och så ska man inte göra de raka situpsen. För något år sedan var det en tjej som körde pump på mitt gym tills hon verkligen var jättestor. Kan nog vara bra att anpassa övningarna bara.

• Elsa1981
    Nalle  27/3 Monisen (andra barnet, 30 år)

Nalle 1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)

Nalle2/4 Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)

Nalle 8/4 Citrusfrukt (första barnet, 27år) 
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)
    Bullmamma81 (andra barnet, 30 år)

Nalle 10/4 Malinmariatherese (första barnet, 21 år)
    Elsa1981 (första barnet, 30 år)

Nalle 11/4 MissMollis (första barnet, 32 år)

Nalle12/4 Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 Våren12 (andra barnet, 28 år)
    Jowa (andra graviditeten, 3:dje barnet, har tvillingar sen innan. 28 år, Göteborg)
    Summerheaven (första barnet, 25 år) 

Nalle 14/4 Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4 Maximumtaste (andra barnet, 24 år) 
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 Alexaa (första barnet, 26år) 
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4 Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Jensan 78(fjärde barnet, 33 år)
    Silvana80 (första barnet 30 år)
      Helgmamman (första barnet, 27år)

Nalle 22/4 Myessence (första barnet, 21 år)

Nalle 24/4 Angiiee (första barnet, 23 år) 
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)
    Meghan26 (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4 hannisfashionista (andra barnet, 31 år)
    Ereeka (första barnet, 19 år)
  • Elsa1981
    vicki 83 skrev 2011-08-20 09:40:22 följande:
    samma hände mig i maj, jag kände mig jättegravid,illamående,ömma bröst,yr och molvärk men så fick jag en känsla av att allt inte var som det skulle, så när jag gjorde vul visade sig det att grodans hjärta inte slog,då var jag i v 12, men den lilla var v 7! så jag e jätte orolig över att samma sak kommer hända igen,kan inte gjädja mig åt graviditeten helt ut pga detta! och litar verkligen inte på mina symtom
    så jag ska iväg på vul när jag är i v 8..men känns som en evighet dit just nu!
    Hoppas allt går bra för dig denna gången!!!
    Oj vad jobbigt det låter! Det är min värsta farhåga. Hoppas verkligen att det går bättre för dig denna gången. Men det gör det säkert!
  • Elsa1981

Precis samma symptom här. Vaknar tidigt och måste kissa, sover dåligt. Brösten har varit konstant ömma sen en vecka efter sista äl. Mår illa till och från. Blir proppmätt jättefort och magen känns helt uppblåst men sen kan jag helt plötsligt bli vrålhungrig igen. Det är snabba vändningar. Är oftast inte sugen på mat men allt är gott när jag väl börjat äta. Det är ovanligt för en godisgris som jag att inte vara sugen :).

Igår var magen så uppblåst att jag såg jättegravid ut. Praktiskt eftersom jag var på stan och provade kläder - nu vet jag om de funkar några månader framåt också. Haha.

• Elsa1981
    hannisfashionista skrev 2011-08-21 13:22:48 följande:

Jag håller med någon ovan som skrev att vi börjar bli många! Roligt!

Enligt min app på telefonen (babygruppen) så är jag i vecka fem och har 247 dagar kvar till beräknad förlossning... åhhh... vad det går långsamt såhär i början!! Jag vill bara passera den där säkra gränsen nu!!! (jag vet jag vet, det finns aldrig något säkert... men mer säkert då... Flört )

Mår inte så illa men är sååå trött och kissnödig och törstig och ömma bröst... lite växtvärk till och från... Glad

Hur mår ni andra? När kommer ni att berätta på jobbet?

Har ni några bra gravidappar att rekommendera? Glad

Jag har Babygruppen (gillar den för att det står råd till partnern också), Baby Center (den ger info varje dag och man kan klicka sig vidare om man vill läsa mer) och Libero (den är rätt trist). Alla är på svenska. Ska prova att ladda ner de där amerikanska som meghan26 tipsat om.
  • Elsa1981

Känns som att det är så många som gör tidiga ultraljud. Är det någon, som jag, som inte planerar att göra det?

• Elsa1981

Jag har nu gått från att inte vara hungrig alls till att vara hungrig hela tiden. Men samtidigt är jag inte sugen på något och äter nästan bara knäckebröd, smörgåsrån och finncrisp. Mår illa av tanken på att äta sånt som jag brukade gilla. Vad äter ni? Några bra knep?

Svar på tråden Aprilbebis 2012