• Julia87

Aprilbebis 2012

Hej 
    Jag är i v 14 (13+1) väntar mitt första barn 

På tisdag ska jag få höra den lilles hjärta för första gången! Hjärta
    Önskar dock att min pojkvän kunde varit med! dock har han satt sig i klistret och varit borta över en månad nu..
    Går inte in på detaljer..

Iaf, den 26.10 så ska jag på första UL borde då vara i v 18 (17+ 4) om jag räknat rätt Tungan ute tycker de e knöligt att dom räknar så här? får veta en mera exakt BF då oxå och även kön Skrattande

Min pappa har beställt hem en ny barnvagn och min pojkväns mamma köpte sitter och skötbord 
    Min mamma kommer säkert att sy kläder åt vårt barn då hon är sömmerska, även jag har sömnadstalang och kommer att sy egna kläder åt bebisen, man kommer billigare undan då.

Sen har vi redan kläder från de att jag och mina syskon var små som kommer att användas och även från när min pojkvän var bebisGlad

Skall ordna en pinnsäng oxå men jag har tillgång till en babysäng som är en flätad korg som bebi kommer att få ha i början då den är mindre och kan vara brevid sängen,

Ska bli intressant att se hur mina djur kommer att reagera oxå.

Illamåendet börjar avta, sakta men säkert men jag är fortfarande jätte trött.

Hur mår ni andra?  

• Julia87

Fick höra de lilla hjärtat slå idag! Först hitta hon den inte men när hon gick längre ner så hitta hon ett hjärta som slog, enligt henne är jag 13+4 och enligt familjeliv är jag 13+2 nå får veta mer exakt om en månad då RUL är. Då kanske jag får veta kön oxå :)

• Julia87

ÄlskadeT: låter inge vidare hoppas du får det undersökt i morgon sänder Styrkekramar! Har burit tunga kassar idag och hoppas att jag inte överansträngt mig.. Nu ska jag sova iaf så man orkar upp och hjälpa mamma med sömnads saker :)

• Julia87

Jag mår illa när jag vaknar, sen kräks jag en gång å äter efter det, då mår jag bra resten av dagen. Ibland kan jag må illa på kvällen men det är som sagt sällan. Blir att gå i leggins snart då jeansen börjar ligga an på ett obehagligt sätt. Går i övrigt runt i mjukisbyxor ochpösig tröja. Idag är jag v 14+6 och ska ringa och boka tid för att få ett intyg på att jag är gravid. De behövs så man kan söka alla stöd å bidrag.

• Julia87

V 15 + 0 idag :) nu sova så man orkar göra något innan jobbet imorgon

• Julia87

Jag saknar min pojkvän så otroligt mycket..stör mig på vad han gjort men älskar honom endå.. vill att han ska va delaktig hela tiden men är nu det endast på håll.. men hoppas han får komma hem snart.. I övrigt mår jag bra.

• Julia87

Ojoj här går det undan :) idag fick min bebis sin barnvagn :) visst jag kanske är tidigt ute? men va fasen :)

v 15+6 och nu är det bara 13 dagar kvar till rutin ultraljudet :) ska bli kul och se om bebisen vill visa vem h*n är :D

Har börjat få lite mage oxå :) såå mysigt!! längtar tills jag får känna dom där små sparkarna!

• Julia87

Hej ni blivande mödrar :)

Fick för en stund sen känna 4 små pick i magen :D mysig känsla :)
    illamåendet håller i sig å jag är v 17+1 idag

På onsdag är det dags för RUL och det kostar 2 € för bilderna (bor på Åland)

1.11 ska jag till rådgivningen och då hoppas jag på att få ett intyg så jag kan ansöka om babylådan :D 

jag har princip allt klart till bebis redan :) så kul att få hjälp av sambons föräldrar och mina egna :)

mycket är köpt begagnat :) fick en bilbarnstol akta graco med bas för 17 € (typ 170 kr) självklart okrockad :)

Det som är nytt är barnvagnen :) 

Längtar så det spritter i kroppen tills bebis kommer :D

Misstänker att jag går över tiden då min mamma gick över tiden med alla ungarna ;)

• Julia87

någon mer som är i v 17 och mår illa än?

• Julia87

Var på RUL idag :)

Allt såg ok ut och bebben bjöd på tummen upp :)

Hamna fram i tiden och är nu ist 18+2 :) och bf 26.3 :D

Och det är troligtvis en liten grabb som vi ska få :D:D

Känns mer verkligt nu hihi :) 

Svar på tråden Aprilbebis 2012