• Ellamy78

Aprilbebis 2012

Hej tjejer!

Kan någon lägga till mig på BF-listan... Försökte kopiera den senaste som Anilo lagt till sig på, men kunde inte...

6 april
    Ellamy78 (andra barnet) 33 år

• Ellamy78
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år) 

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år) 

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)

Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år
  • Ellamy78
    Hej svejs!

Då var man tillbaka från en veckas semester på Gotland. Har berättat om bebben för min syster nu (som var med på semestern). Annars är det ingen mer än sambon och jag som vet... Ska vänta nån vecka till innan vi berättar för närmaste vännerna och sen familjerna... Tror vi berättade för familjen i vecka 10 sist...
    Är i vecka 8 nu (7+2) och bokade tid för inskrivning imorse. Får komma den 20 september. Ganska sent., men de hade ingen tidigare tid...

Känner av lite illamående, molvärk, enorm trötthet, ömma boobisar, avsmak för sötsaker (hurra), sug efter syrliga saker, känslig för dofter, springer på toa ideligen, svullen trög mage, lite halsbränna, men känner mig helt ok ändå... Känner dock en pytteliten oro för missfall och törs inte riktigt glädja mig över magen ännu... =/
    Fler som känner så?
  • Ellamy78

Tror att jag också känt lite fladder, började för två veckor sen (är nu i vecka 16). Häftigt!
    Väntar och väntar på RUL som blir den 15 november. Då är jag i vecka 20 (19+3). Lååång väntan!

Annars har jag fått fruktansvärda kväljningskänslor på mornarna. Inte illamående, utan mer som att jag håller på att kvävas. Kan inte borsta tänderna och absolut inte ha nåt som sitter åt lite om halsen. Imorse fick jag ta av mig nyckelbandet som jag har runt halsen på jobbet, tyckte det satt åt så jag fick kväljningskänslor. Kan inte heller ha sjalar eller halsdukar... Knäppt! Blir alltid bättre framåt eftermiddagen.

• Ellamy78

Grattis till era lyckade UL, så härligt att kunna slappna av när man vet allt är ok med bebben!
    Själv ska jag vänta en vecka till på RUL (då är jag i vecka 19+3) och är riktigt nervös... Mer nu än med första barnet för drygt 3 år sen...
    Kan inte riktigt glädja mig till 100% innan jag vet att allt är bra. Och så har vi bestämt att inte tala om för storasyster förrän efter RUL och det längtar vi såklart jättemycket efter... Tror hon kommer bli jätteglad, hon pratar bara om bebisar här hemma! Hon kanske känner på sig...
    Vi har även bestämt att vi inte ska fråga efter kön på Ul, utan vill ha den överraskningen kvar till förlossningen. Det är rätt skoj att gissa, tycker jag... Tror just nu mest på en tjej och enligt det där kinesiska kalender-testet så är det en tjej (fick samma resultat förra gången och det stämde ju)... Men vi får väl se...

Svar på tråden Aprilbebis 2012