Inlägg från: Lillebror12 |Visa alla inlägg
  • Lillebror12

Aprilbebis 2012

hannisfashionista skrev 2011-08-21 13:22:48 följande:

Har ni några bra gravidappar att rekommendera? Glad

Hej, jag tjuvläser mest här eftersom jag har BF 1 maj men inte så många andra i den tråden än. Jag använder Sprout och tycker att den är jättefin men letar också efter den helt optimala appen fortfarande.
  • Lillebror12

Vi ska också göra KUB, är bara 26 men det kändes jobbigt förra gången när vi inte gjorde det, ytterligare en grej att oroa sig för även om jag var lugn mestadels. Tycker att veckorna fram till RUL är så långa också så det är skönt med ett UL innan dess.

• Lillebror12

Simpan- jag vaknar också minst en gång tidigt på morgonen, har gjort det (och oftare, mkt oftare!) sedan jag var gravid med ettan som nu är ett. Tror dock att det är lite värre nu. Det kan ju vara så i början för att sedan lägga sig och komma tillbaka i slutet, jag hade dock så från v.14-v.42 senast så...

• Lillebror12
    Thelma08 skrev 2011-09-10 22:40:36 följande:
    Kommer era män/sambos följa med på inskrivningen? Vi väntar 2:à barnet och min sambo tycker inte det va så viktigt denna gången... Kändes lite tråkigt att han inte vill följa med.
    Nej, tror inte det- jag tycker inte att det är så viktigt (hade gärna sluppit det själv ) och min man har ett ganska nytt jobb. Däremot ska han följa med på KUB-UL och vanliga UL och det ligger perfekt på morgonen .
  • Lillebror12

Vi fick fyra bilder för 60,- förra ggn på Östra så de är inte jättehårda . Det var 2010 i mars f.ö.

• Lillebror12

De har ändrat policyn på Östra rätt nyligen så nu får man reda på kön om de ser, vad jag hört. I mars 2010 fick vi ej reda på det (då hade det inte ändrat ännu)

• Lillebror12
    godistroll skrev 2011-10-31 10:01:27 följande:
    Tillbaka till det här med vaccination av svininfluensan! Vad råder era barnmorskor till? 
    Om man redan har vaccinerat sig så räcker skyddet enligt min BM. Jag vaccinerade mig precis när jag blev gravid under 2009. Annars skulle jag ha vaccinerat mig- har ett förskolebarn hemma så det räcker med sjukdomar ändå .
Svar på tråden Aprilbebis 2012