• fjälla

Aprilbebis 2012

Jag vill gärna vara med, v 5 (4+6)! Första försöket äntligen, och plus 11/8 på BIM +1 eller 2. BF 16/4. Har bara testat en gång, ett klart plus får räcka! Lite molvärk, ont i brösten och ganska grinig. Och så känns det som att magen svullnar till mensmage lite då och då, bara att knäppa upp brallorna. Känns väldigt overkligt för jag va ganska säker på att det inte va nån där inne eftersom symtomen inte alls känns som sist (gjorde medicinsk abort i v. 5+5 i november 2010). Vågar inte riktigt tro på att det kommer gå bra - nojig...
  • fjälla
    jamenvisst skrev 2011-08-15 20:02:32 följande:
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år)
    Hoppar med här. Funderar oxå på det där med träning, enligt vissa kan man inte göra något för att framkalla eller förhindra MF, men så läser man nån annanstans att träning ökar risken... Suck. Jag har förhoppningar att fortsätta rida så mycket det bara går tills kroppen säger ifrån. Snäll häst så risken är liten att åka av. Nån annan hästis? Åsikter och tankar?
  • fjälla
    Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (andra barnet, 25 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år

Hoppar med här, går in i v 6 idagSkrattande . Funderar oxå på det där med träning, enligt vissa kan man inte göra något för att framkalla eller förhindra MF, men så läser man nån annanstans att träning ökar risken... Suck. Jag har förhoppningar att fortsätta rida så mycket det bara går tills kroppen säger ifrån. Snäll häst så risken är liten att åka av. Nån annan hästis? Åsikter och tankar?
  • fjälla

Jag tänker lite allmänt kring graviditet och livsföring att man kanske inte ska va alltför extrem åt nåt håll. Min kropp skulle nog verkligen undra vad som händer om jag plötsligt slutar både rida och springa och härja i skogen med hundarna eftersom jag alltid har gjort det.

På samma sätt tänker jag att om man aldrig har tränat så kanske man ska va lite försiktig så att man inte pressar sig för hårt.

Samma sak med kaffe, blev riktigt nöjd när jag såg att man "får" dricka upp till 3 koppar/dag enligt livsmedelsverket. Jag brukar dricka 1-2 men jag vill verkligen ha en kaffekopp om dagen! Förstår ju att man ska dra ner om man pimplar hela dagen, men att helt tvärsluta kanske blir mer upp och ner för kroppen. Däremot nolltolerans mot alkohol (och nikotin om man brukar det...)!

Såg det där med lufttorkad skinka på kostråden, att det ska man inte äta. Och tänkte att hur gör man i Spanien och Italien tex? En klar favorit här!

• fjälla

Ringde barnmorskan idag, ska dit 21 sept. Känns långt kvar! Huvva, är rädd att det inte ska bli nåt, att den ska försvinna... Rädd för X och missfall och allt möjligt, utan egentlig orsak. Så läser jag om er som haft X och känt er "ogravida" och tänker "men jag mår ju inte illa" som om det var det enda symtomet som räknas. Suck. Molvärk och svullen på kvällarna, ont i brösten, gring som få Cool

Behöver hjälp med tips på vad man kan ha för undanflykter för att inte dricka vin när man inte kan skylla på att man ska köra (för då är det ju simpelt!). Trots att vi bor mellan 30 och 60 mil från våra släktingar så har vi på nåt märkligt sätt lyckats pricka in träffar med väldigt många av dem inom de närmsta veckorna... Känner inte riktigt att jag vill berätta ännu, mest eftersom jag inte riktigt vågar tro det själv.

Och vilken vecka är det som gäller när den största risken för missfall ska vara över? är det när man nått v 12 eller gått klart v 12? 

När tänker ni berätta för vänner och familj osv?

• fjälla

Huvva "Sockerbrallan". Usch vilken oro.

Vill gärna höra hur det går...

Håller tummar, tår och tassar!

• fjälla

Hej hopp!
    Är så glad att jag berättade såpass tidigt för min mamma, för igår fick jag det första riktigt hormonella brytet... Tårarna bara sprutade och jag va helsäker på att den inte kommer stanna kvar därinne. Då är det bra med en tröstande mamma som kan tala en tillrätta och säga alla saker som faktiskt är sanna. Mina argument lät ungefär: -Det gick för lätt, så här lätt ska det inte vara och gå hela vägen, Det passar alldeles för bra nu för att vara sant osv osv... Hon räknade upp att jag är ung, frisk, hälsosam, fördelen med att det tog sig lätt betyder väl att det är gästvänligt där inne och att om den inte stannar så gör vi en ny och att det inte är särskilt dåligt att få barn någon tid på året.

Så nu har missfallstankarna lugnat sig ordentligt, även om jag inte kan tro riktigt att det ska gå hela vägen.

Och ett tips till er som känner er uppblåsta och lite illamående (typ bakis). Se till att magen är igång! Kom på mig själv och tänkte aha, inte konstgt att man mår halvtaskigt om man inte bajsar som man ska! Vatten och katrinplommon, heja magen!

• fjälla

Huvva för alla dessa missfal! Egentligen borde jag väl inte vara här och läsa alls eftersom jag blir så nojig... Är i v11+2 och har börjat berätta för lite fler vänner, hoppas på att inget händer nu! Det värsta illamåendet och humörsvängningarna har lugnat sig, brösten är fortfarande ömma men inte riktigt lika mycket som för två veckor sedan. Har börjat få lite halsbränna för första gången i mitt liv. Så symtom har jag ju men iaf...

Har en fråga till er som varit med förr: När började ni känna att magen blev hård, eller att livmodern stack upp ovanför blygdbenet? Min mage har visserligen blivit rund men tror inte att jag kan säga att jag känner nån större skillnad på de olika delarna.

• fjälla

Okej, då är jag kanske lite tidigt ute då? Det känns väl som att om man känner att livmodern växer samtidigt som man har andra symtom så finns ju inget som pekar på att det inte ska gå rätt. Har tidigare känt växtvärk som slutade för drygt någon vecka sedan, så då blir jag ju lite fundersam...

Syntes det när du drog in magen? För än så länge syns inget när jag gör det.

Svar på tråden Aprilbebis 2012