• Aaglars

Aprilbebis 2012

emeilee skrev 2011-10-28 12:04:20 följande:
    Går in i v 18 på måndag! Helt sjukt att tiden går så fort. Ni som har barn sedan innan, när började ni känna rörelser av den lill*?

En annan sak som jag undrar, ev väldigt privat. När ni måste göra nr2 på toaletten, är det oftare eller mer sällan än innan. Hårda i magen eller ej?

Jag tycker jag är precis som innan men läser ofta om de som har problem...
    Med första barnet kände jag de första fosterrörleserna i v.19. Med andra barnet kände jag inte förrän i v.22 pga moderkakan i framvägg.
    Nu väntar jag tredje barnet är i v.14 och har redan känt små fladdrande fosterrörelser.

Du - jag är mycket förstoppad och har varit det under alla tre graviditeterna. Gör nr.2 en gång i veckan. Blandar linfrön i filen varje morgon. Men det hjälper föga...
  • Aaglars
    juskus skrev 2011-10-28 18:41:04 följande:
    Lovis1- glömde skriva, inget ont i magen...hade du klåda också, när gick den över?
    Jag hade förskräcklig klådai början på denna min tredje grav. Trodde jag skulle bli tokig. Gick över i v.12
  • Aaglars
    Thelma08 skrev 2011-10-30 08:51:09 följande:
    Hej hej jag har också märkt av att jag lätt läcker lite vid tex nysningar... Hade inte det vid eller efter förra förlossningen heller.
    Jag gör några extra knip övningar men vet i tusan om det hjälper.

Jag har en annan liten fråga ang magarna
    Jag har lite bebis mage längst ner.en lägger jag mig ner så försvinner den helt.
    Hur har ni andra det? Syns er när ni ligger ner med eller!?
    Japp, min syns när jag lägger mig också. Är i v.14. Detta är tredje barnet på tre år i magen. Då kommer magen tidigt
  • Aaglars
    Floff skrev 2011-11-01 12:26:08 följande:
    Nu kan jag ju bara tala för mig själv för det är så himla individuellt, men de första rörelserna jag kände med ettan kändes mer som om någon kittlades lite löst inifrån. Inga regelrätta sparkar eller kullerbyttor alltså. Och det var mycket längre ner än jag hade förväntat mig, typ strax över blygdbenet. Men som sagt, det är ju så olika från person till person
    Exkat samma var det här med 1:an och 2:an och har redan känt det där kittlande fladdret nu med 3:an långt ner. Underbart! Är i v.15.

Sparkarna kommer långt senare.
  • Aaglars
    Karisma skrev 2011-11-01 19:01:25 följande:
    Jag har gått in i vecka 17 idag och tror inte jag kännt nga rörelser ännu. Tror mig ha kännt men det är nog bara inbillning, kände tydligt i v16 med yngsta pojken.

Väntar 3e nu och håller mest tummarna för att jag inte ska gå upp så mkt i vikt. GIck upp 40kg med första och 11kg med andra vilket känns mer normalt. :P

Nä dags att slänga in grabbarna i duschen efter en svettig innebandyträning. :) Oliver 3år har mest charmat brudarna som hade träning efter storebrors träning. ;)

/K
    Med 1:an kände jag i v.19. Med 2:an inte förrän i v.23 (moderkakan i framvägg) och nu med 3:an har jag alltså redan känt fladdret. Kom ngn gång i v.13-14.

Oj 40kg!!!!Hur kom det sig? Med 1:an gickjag upp 10kg och med 2:an 12kg. Kommer bli mer denna gång. Det känner jag...
  • Aaglars

KARISMA!
    Vad duktig du är som gick ner alla kilona. Fantastiskt!!!!
    Jag unnar mig extra mkt gott under graviditeterna, det måste erkännas. Men kanske inte i den utsträckningen som du gjordeFlört.

Ja jag är jätteförvånad och glad över att redan känna dessa fladder. Finns ingen tvekan om att det är bebis. Med 2:an var det sååå segt och tråkigt att vänta ända till v,23.

Spännande med RUL om tre veckor. Här är det exakt 1månad kvar (1dec).

• Aaglars
    chiqita skrev 2011-11-02 10:21:34 följande:
    Har förresten hittat en app från Pampers (Iphone) där man kan se bebis fulla storlek vecka för vecka. Tror den heter "hello baby" eller ngt. Kul att få en hint om hur stor den lille är där inne
    "Fulla storlek" Vilken stor Iphone du måste haFlört
  • Aaglars

Svininfluensavaccinet ska man nog akta sig för nu när man vet vilka hemska effeketer det haft på många barn.

• Aaglars
    godistroll skrev 2011-11-04 14:58:07 följande:
    Äntligen kom min tid till ul nerdimpandes i brevlådan! Yes, den 30/11 bär det av för vår del! Spännande..
    Spännande! Vår tur dagen efter; 1/12. När har du BF? Jag 30/4
  • Aaglars
    godistroll skrev 2011-11-04 15:38:08 följande:
    Enligt mina uträkningar 30/4 och enl BM 29/4 så de e ju som samma!  
    Så då ha vi ju samma bf än så länge innan ul! Så kul att vi har ul så nära också!!
    Men jag gissar att ja får en maj bebis gick över 15 dagar sist!!  
    Spännande!

Jag brukar föda ganska så exakt på BF. Dottern 4 dagar efter BF och sonen 3 dagar före BF.
    Hur kändes det att gå 15 dagar över tiden? Var det ok eller mådde du mycket dåligt?
Svar på tråden Aprilbebis 2012