• emeilee

Aprilbebis 2012

Grattis till alla blivande mammor!!! :)

Även jag hoppar in här! Plussade tre test i tors och fre. Känns helt sjukt faktiskt att det växer en knådde där inne men ändå himla skoj. Var planerat men vi trodde aldrig att det skulle ta så fort. Vi har inte provat innan.
    Tog för skojs skull ett ÄL i juli, visade höjda värden och vi testade och tjoff, det tog sig tydligen.

Är galet glad och tycker våran kommande resa ska bli fantastisk. Hoppas nu att det lilla livet får stanna kvar. Till BM på måndag :)

• emeilee
    Nalle 27/3
    Monisen (andra barnet, 30 år)

Nalle1/4
    Sahara 28 (första barnet 28 år)

Nalle7/4
    Samhain Sally (första barnet 29 år)

Nalle8/4
    Sand84 (första barnet, 27år)

Nalle9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)

Nalle11/4
    MissMollis (första barnet, 32 år) 

Nalle14/4
    Mauritius (andra barnet 34 år)
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle17/4
    Alexaa (första barnet, 26år)

Nalle20/4
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    Ninacrt (andra barnet, 30år)

Nalle22/4
    Myessence (första barnet, 21 år)

Nalle24/4
    Angiiee (första barnet, 23 år)

Galet och helt fantastiskt!

Fixade listan lite, hoppas det är okej
  • emeilee

Tänkte på det här med träningen. Jag tycker man ska köra på precis som vanligt om det är träning som kroppen är van vid. Jag rider 2 hästar om dagen och enligt BM ska jag fortsätta med det så länge jag orkar då det är bra träning för kroppen. Det enda hon avrådde från var kampsporter och sådant som direkt riktas mot kroppen.

Gällande maten så är jag tvärtemot er. Har mindre matlust nu och sockersuget har i princip försvunnit. Jättemärkligt!
    Berättat för några inom familjen nu och det är så underbart att se deras ögon tåras av glädje. Syster yster igår trodde mig inte för fem öre ;)

• emeilee

Vi har mindre sex nu än tidigare men det är inte helt uteslutet. Anledningen till att det är mindre är för att min lust försvunnit och jag är dödstrött hela tiden.. :/

En annan sak, ngn som har fått mer genomskinliga flytningar? Ibland får jag så det känns som om det ska gå genom byxorna och vissa dagar knappt ingenting. Himla lustigt eller?

• emeilee

My god! Chefen kallade precis in mig och de har gissat ut att jag är gravid!! HAHA! Så nu är det sagt, känns faktiskt skönt :)

• emeilee
    Milljor skrev 2011-09-02 08:55:00 följande:
    Oj....hur komer det sig? Har ho* sett det eller har du mått dåligt på jobbet?  De tog det bra anatr jag?
    Är egentligen inte så konstigt, gifte mig i somras och alla arbetskamraterna var med och det enda mina släktingar tjatade om vad den kommande bebisen i april ;) Så de har nog haft sina aningar.
    Måste ju erkänna att det är maken min som velat ha barn i evigheter så nu var det dags för mig att ge mig.
    Dessutom har jag ju fått brösten from hell så det syns garanterat ;)

Ska ju självklart bli jättekul men känns overkligt då jag inte sett något hjärta slå ännu.
  • emeilee

Vet ni vad?!?!? Var på VUL igår och fick se mitt lilla kryp
    Vilken underbar känsla! Det lilla hjärtat tickade så fint och det sprättde med benen hela tiden, livlig krabat sa läkaren :)
    Nu blev allt helt plötsligt så verkligt. Verkar även som om vi ligger rätt i veckorna så nu är det v11 (10+1), har jag fattat rätt då?

• emeilee

Hörrni, tycker ni ska vänta tills det blir UL på riktigt. De där apparaterna skapar bara onödigt mycket oro. Vi är ju gravida inget annat. :) Bara att njuta och vänta på att magen växer!

• emeilee

*Gott det låter för er som mår bättre nu. Jag är i v14 (13+2) och har spytt två mornar i rad och mår illa under dagarna. Tidigare under graviditeten så har jag haft mildare illamående men inga kräkningar. Ska se om det hjälper att jag äter något på morgonen i sängen innan jag kliver upp, såhär orkar jag inte ha det i 6mån framöver... :(
    Något som är lite kul är den lilla bebismagen som så smått börjar komma fram :) Kul!

• emeilee
    TusenTankar skrev 2011-10-11 23:49:36 följande:
    JohannaB - ååå va skönt att vaccinationsfrågan kommit upp. Jag har heller inte tagit vaccinet innan och varit väldigt övertygad om att jag fattade rätt beslut och ej vill ta den... Men nu är min Bm på och tjatar på mig också. För dom "måste Rekomendera oss att ta den". Jag är väldigt skeptiskt och lutar nog åt att strunta i det.... Men vill ju barnet de bästa!
    Jag kommer inte heller ta någon vacc spruta för influensa. Självklart måste de informera om riskerna men är vi gravida bara noga med hygienen och tvättar våra händer och undviker att stoppa dem i munnen så tror jag att vi klarar oss bra från det.

Till något annat, är i v 15 nu och har börjat känna den lilla kulan när jag ligger ner, känns mysigt att det snart kommer ett kvitto på att man är gravid
Svar på tråden Aprilbebis 2012