• meghan26

Aprilbebis 2012

Hej, jag hoppar in här för jag plussade idag efter att ha kämpat från maj. Wihooooo!
    24 april enligt familjeliv och det blir barn nr 2!

• meghan26

Lägger in mig på listan! Dock får jag olika datum beroende på typ av hemsida men jag går efter FL och då är det 24 april.

Nalle  27/3 
    Monisen (andra barnet, 30 år) 

Nalle 1/4 
    Sahara 28 (första barnet 28 år) 

Nalle2/4
    Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 
    Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år) 
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 
    Samhain Sally (första barnet 29 år) 

Nalle 8/4 
    Citrusfrukt (första barnet, 27år)
    Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 
    pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)

Nalle 10/4 
    Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 
    MissMollis (första barnet, 32 år)  

Nalle12/4
    Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 
    Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 
    Mauritius (andra barnet 34 år) 
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4
    Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 
    Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 
    Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4
    Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 
    Sockerbrallan (första barnet, 28 år) 
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Nalle 22/4 
    Myessence (första barnet, 21 år) 

Nalle 24/4 
    Angiiee (första barnet, 23 år)
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)
    Meghan26 (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4
    hannisfashionista (andra barnet, 31 år)

• meghan26

När ringde ni och bokade tid hos MVC? På en gång eller väntade ni nån vecka eller två?
    Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde sist!!

• meghan26

Öh...jag har absolut ingen matlust längre. Jag är inte illamående men jag har lixom inget sug på mat. När jag väl äter gör jag det för att jag måste men är inte så speciellt hungrig. Och jag blir mätt efter 4 tuggor.

Vid första graviditeten var det så här precis innan illamåendet startade och då kunde jag inte äta alls.

Bläää...

• meghan26

Nu har jag ringt och bokat tid för inskrivning. Det bli Mama Mia på söder(sthlm) den 15 september!
    Kul!

• meghan26

Jag har inte heller någon matlust alls. Igår mådde jag kvalmigt hela dagen(vilket är mkt tidigare denna gång), behövde äta med täta mellanrum för att mår hyffsat. Idag mår jag än så länge inte dåligt men jag har ingen matlust alls. Dock fick jag ett sug efter spenat så nu ska jag göra spenatsoppa till lunch! När åt jag det senast? När jag 10 år?! Weird!

Tog mig till gymet idag. Har lovat mig själv att träna 2 ggr i veckan denna gravidtet. Vid förra graviditeten tappade jag ALL lust till träning. Vilket resulterade i att kroppen var helt slapp till slut. Nu ska jag fortsätta så länge det bara går. Stryrka, spinning, powerwalks.

• meghan26
    CherstinBovington skrev 2011-08-20 02:25:01 följande:
    min dotter sover borta hos en kompis för första ggn, herregud, när blev hon så stor..6 år gammal!! vad hände?? ååh jag bara grät när hon hade farit..buuuhhhhuhuhh!

och nu är jag i v6! tjoho!
    fast börjar bli nervös..fick ma i v7 förra ggn men fick inte veta förrän v13, och födde ut bebisen ca en vecka senare..

vill def. ha ett tidigt vul, får göra det när vi kommit hem från england! (åker bort nästa vecka)
    Angående ma...hur kom det sig att du inte fick veta det förrän i vecka 13? Du blödde inte eller?
  • meghan26
    hannisfashionista skrev 2011-08-21 13:22:48 följande:

Jag håller med någon ovan som skrev att vi börjar bli många! Roligt!

Enligt min app på telefonen (babygruppen) så är jag i vecka fem och har 247 dagar kvar till beräknad förlossning... åhhh... vad det går långsamt såhär i början!! Jag vill bara passera den där säkra gränsen nu!!! (jag vet jag vet, det finns aldrig något säkert... men mer säkert då... Flört )

Mår inte så illa men är sååå trött och kissnödig och törstig och ömma bröst... lite växtvärk till och från... Glad

Hur mår ni andra? När kommer ni att berätta på jobbet?

Har ni några bra gravidappar att rekommendera? Glad

Gravidappar jag har laddat ner är: Babycenter (amerikansk, dock räknar den annorlunda än oss här i Sve, men den har cool grafik och info för var dag), My pregnancy (amerikansk, visar grafik vecka för vecka) och Babygruppen.

Tar tacksamt emot andra appar, gärna som är svenska!
  • meghan26

Efter att ha varit nästintill helt symptomfri fredag och lördag(vilket gjorde mig nojig igår) så kom allt tillbaka idag. Känner mig YR, mår kvalmigt och jag svettas som en gris!

Igår läste jag tillbaka i min blogg från förra graviditeten. Det verkar som ALLT satte igång i vecka 6 och på tisdag går jag in vecka 6 så det är väl bara att förbereda mig....

• meghan26
    Verra88 skrev 2011-08-21 16:45:17 följande:
    Babygruppen säger att jag är i vecka 5 och libero säger vecka 6 familjeliv här säger att jag går in i vekca 6 på tisdag så jag blir förvirrad då alla säger olika.
    Jag är oxå olika långt gången beroende på vilken sida. Dock säger alla samma bf.
    Här på familjeliv är jag 4+5 men på blimamma.se är jag 4+6 idag. Weird....
Svar på tråden Aprilbebis 2012