Inlägg från: Skattkistan |Visa alla inlägg
  • Skattkistan

Aprilbebis 2012

Åh, vad mysigt! Jag längtar så tills jag känner tydliga rörelser! Än så länge känns det väldigt svagt (svårt att avgöra, kanske inbillar mig till och med :) )

Hur mår ni annars nu tjejer? Folk har börjat komma fram och gratulera den sista veckan, man blir stolt som en tupp över den lilla magen!

• Skattkistan

Grattis till lyckade ultraljud! Liteniapril, jag är i vecka 16+1 så räknar dagarna till ul som är om tre veckor! Gjorde nupp 12+1, känns som en evighet sen! Man blir ju nyfiken på vem som finns där inne, men i Jönköpings län får man tyvärr inte reda på kön...

• Skattkistan

Jasså minsann! Jag bor i vaggeryd! Var bor du? Ja, lite trist att man inte får valmöjligheten men jag tycker att charmen ligger lite i att alla får spekulera om vad det är för liten krabat där inne! Men jag läste för ett tag sen att de förhandlade om ifall de skulle börja berätta kön även här, dock missar väl vi det!

• Skattkistan

Grattis till alla lyckade rul! Känns som det bara är jag kvar, men den som väntar på nåt gott...

• Skattkistan

Jag har också problem med sömnen. Min puls har blivit mycket tydligare så när jag lägger mig i sängen känner jag pulsen i huvudet, magen och överallt. Det driver mig snart till vansinne! Någon mer som känner igen sig?

• Skattkistan

Har ni börjat kika på vagn än? Jag har fastnat för teutonia spirit s3. Den har funktioner som jag gillar och dessutom tycker jag att den är såå snygg! Men sambon är lite tveksam när det gäller tre hjulingar. Någon som har några erfarenheter av just tre hjulingar? Känner att det är en total djungel!

• Skattkistan

Angående s3 an så verkar den ju gå riktigt bra på plan mark, men om man ska upp på en trottoar så har man bara ett hjul att stödja på, det känns lite ostabilt! Har också tittat på Be you, och gillar funktionen att man lätt kan vända på styret om man vill ha de stora hjulen längst fram, smidigt i snön! Får nog bli något mer besök på babyproffsen innan vi har lyckats bestämma oss... :)

• Skattkistan

Jag känner som du tesssibell! Det är sånt fokus på magen och graviditeten hela tiden, och missförstå inte, såklart vill jag berätta om den och svara på alla frågor, men när man har berättat samma historia om och om igen så ledsnar man! Dessutom tycker jag att det känns väldigt konstigt och obekvämt att det nu är jag som står i centrum i alla sammanhang med familj och vänner eftersom alla har hundra tusen frågor. Och detta klappande på magen och att folk vill att jag ska ställa mig upp så de kan få se om magen har vuxit... Vad ska man säga... Det är nog bara att gillar't :) när jag tänker tillbaka på när vänner och syskon varit gravida har även jag visat stort intresse och haft massa frågor så man får väl ha lite förståelse :)

• Skattkistan

I vecka 25+0 hade jag 24 i sf mått! Innan dess har alla också sagt att jag har ovanligt stor mage så det kändes skönt att veta att allt är normalt :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012