• Mojzan

Aprilbebis 2012

hannisfashionista skrev 2011-12-05 19:31:41 följande:
    Jag kommer, som säkert ingen här har missat, köpa en syskonvagn, Bugaboo Donkey. Glad

Sonen är tre år när bebisen kommer och kommer säkert inte att använda sig av vagnen så länge efter  bebisen kommit men jag vill inte chansa på att komma nysnittad och få skjuta en vagn och ha en trotsig treåring under armen... Flört

Får din treåring verkligen plats i denna? Har du provat? Jag har också varit inne på den men tycker sitsen verkar liten men det kanske den inte är? Jag har nämligen inte sett den IRL utan bara på bild med en tvåring i och hon såg jättestor ut i sittdelen.
    Själv är jag inne på en Baby Jogger City Select men kan inte riktigt släppa tanken på Donkeyn.
    Kommer ha 17 mån mellan mina yngsta.
  • Mojzan

A85: Om du får löneförhöjning på ditt jobb så ska du anmäla detta till FK som då höjer ditt SGI med en gång. Du behöver inte haft den lönen i ett halvår för att de ska höja ditt SGI. Jag har varit hemma med barn sedan 2006 (bara jobbat några månader emellan) och då jag fått löneförhöjning har jag anmält detta och de har då höjt mitt SGI. Detta gäller iaf om man har varit länge på sitt jobb, det kanske är andra regler om man byter jobb och får högre lön p g a det. Ring FK och hör med dem. Jag har också hört reglerna om sex månader men detta verkar inte gälla när man får löneförhöjning på sitt befintliga jobb som sagt.

Ang. att ha bebisen fram i bilen tycker jag också att det är det absolut bästa och så har vi också alltid haft tills vi skaffade en Chrysler Voyager med airbag. Nu har vår minsting suttit bakom passagerarsätet sedan han var två månader och det har fungerat jättebra. Mina barn har alltid älskat att åka bil och somnar oftast ganska fort så det har ju såklart underlättat, kanske det skulle vara annorlunda annars. Nu vet jag inte riktigt hur det blir med tanke att vi kommer ha fyra bilbarnstolar i bilen.

Svar på tråden Aprilbebis 2012