Aprilbebis 2012
Hoppar in här! Plussade i lördags, springer också och tittar på stickan för att det ska sjunka in :). Vårt femte försök, BF 23 april!
Hoppar in här! Plussade i lördags, springer också och tittar på stickan för att det ska sjunka in :). Vårt femte försök, BF 23 april!
Jag har ätit vitamintabletter med folsyra i sedan ett halvår. För en månad sedan tog tabletterna slut och jag orkade inte bry mig om att köpa nya eftersom det "ändå aldrig tar sig". ;)
Är nu i vecka 6 och köpte nya tabletter samma dag som jag plussade!
Är det någon som vet hur man räknat veckorna när man har en 30 dagars cykel med 12 dagars lutealfas? Olika sidor och appar ger olika resultat...
Om jag hade haft en 28 dagars cykel hade jag gått in i vecka sex idag, stämmer det ändå eller blir det förskjutet?
Nån klok människa som vet? :)
På tal om olika appar ger olika utslag på dagar:
Jag har listat ut att det beror på om de räknar ÄL som 1+6 (dag 14) eller 2+0 (dag 15).
Jag räknar ÄL som 2+0 eftersom det för mig betyder att jag går in i en ny vecka varje måndag, känns skönt psykologiskt. :)
Det är kul att följa er här inne även om jag inte lämnar avtryck så ofta. Håller mig till de positiva trådarna! :)
Jag är i vecka sex har inte bokat tid hos bm än. Jag vill suga på karamellen tillsammans med bara sambon ett tag till. :)
Får se om jag bokar i nästa vecka.
Jag har ätit levaxin sedan vecka 8.
Min bm sade att forskning har visat att för låga värden av hormonerna som styr sköldkörteln kan påverka barnets intelligens.
Roligt med RUL! Vi har två veckor kvar till vårat.
Lyssnar på hjärtljuden med angelsound och njuter av det så länge. :)
Vi har beställt en Brio Happy med lufthjul. Känns lite smidigare än Emmaljunga men stadig och bra för oss som bor på landet.
Vi har tänkt teckna en gravidförsäkring efter nästa barnmorskebesök i januari, är då i vecka 26. Kikat lite innan och har tänkt teckna en som kostar en liten slant.
6500:- fick vi ge för vagnen, med hårdlift. Känns helt okej för en ny vagn.
Blir till att köpa myggnät och regnskydd på Ullared.
Beställt en Bike bag från Stadium som skötväska, endast 99:-!
Visst är det svårt med namn? Vi velar från vecka till vecka. Varken bestämt flick- eller pojknamn.
Andranamn är dock klart, namnen är släktrelaterade så det är betydligt lättare.
Vad har ni för favoriter på lager? Vill gärna ha förslag. :)
Vi var på Ullared runt vecka 14, egentligen för att köpa julklappar och saker till nya huset.
Vi passade på att köpa en del bebissaker när vi ändå var där. Annars hade vi nog väntat lite längre med de första inköpen.
Vagn beställde vi efter Rul. Brio Happy med lufthjul! Ska hämta ut vagnen i mars.
Spjälsäng ska vi få låna.
Blir en sväng till Ullared och en till Ikea. Känns ganska skönt att ändå ha fixat en del redan eftersom vi inte har någonting sedan innan.
För min del har det varit viktigt att få köpa en del bebissaker för att känna att det är på riktigt. Lite svårt att ta till mig att det bor ett litet liv i mig.