Inlägg från: No ordinary love |Visa alla inlägg
  • No ordinary love

Aprilbebis 2012

Hej alla mammor, jag vill gärna vara med här, jag plussade för drygt en vecka sedan och bebis är beräknad till den 9 april :)

Tråkigt Sockerbrallan, men måste ge dig en klapp på axeln att du tar det med sådan ro som du gör. Håller tummarna att du plussar snart igen :) 

• No ordinary love
    Jag vill gärna vara med och lägger till mig på listan :)

Nalle  27/3 Monisen (andra barnet, 30 år)

Nalle 1/4 Sahara 28 (första barnet 28 år)

Nalle2/4 Simpan (tredje barnet, 33år )

Nalle 6/4 Vilse på Vintergatan (första barnet, 32 år)
    Ellamy78 (andra barnet, 33 år)

Nalle 7/4 Samhain Sally (första barnet 29 år)

Nalle 8/4 Citrusfrukt (första barnet, 27år) Anilo (första barnet, 28år)

Nalle 9/4 pinkiepie (andra barnet, 33 år)
    emeilee (första barnet, 25år)
    Milljor (första barnet, 33 år)
    Bullmamma81 (andra barnet, 30 år)

Nalle 10/4 Malinmariatherese (första barnet, 21 år)

Nalle 11/4 MissMollis (första barnet, 32 år)

Nalle12/4 Klemma (andra barnet, 33 år, Helsingborg)

Nalle  13/4 Våren12 (andra barnet, 28 år)

Nalle 14/4 Mauritius (andra barnet 34 år)
    JohannaB (första barnet 28 år)

Nalle 16/4 Maximumtaste (andra barnet, 24 år)
    fjälla (första barnet, 25 år)

Nalle 17/4 Alexaa (första barnet, 26år)
    Lenafena (första barnet, 42 år)

Nalle 18/4 Kiyona (första barnet, 32 år)

Nalle 19/4 Sweetiee (andra barnet)

Nalle 20/4 Sockerbrallan (första barnet, 28 år)
    Ninacrt (andra barnet, 30år)
    jamenvisst (andra barnet, 30 år)
    Jensan 78(fjärde barnet, 33 år)
    Silvana80 (första barnet 30 år)
      Helgmamman (första barnet, 27år)

Nalle 22/4 Myessence (första barnet, 21 år)

Nalle 24/4 Angiiee (första barnet, 23 år) 
    Hallonmuffin (andra barnet, 29 år)
    Meghan26 (andra barnet, 29 år)

Nalle 26/4 hannisfashionista (andra barnet, 31 år)
  • No ordinary love

Jag äter också folsyra, började med det när det var dags att göra barn, 400 mikrogram  tar jag dagligen fram till födseln, behöver göra det då jag är epileptiker.

Jag är väldigt trött och grinig och tyvärr går det ut över min sambo :(
    Mitt första barn var jag lugn och då fick jag en fin pojke, nu skojar jag med sambon att vi kommer få en bångstyrig liten tös pga mitt humör :D

Jag har inga cravings ännu, ska bli spännande och se vad det blir denna graviditiet :)

Jag har precis börjat träna nu, styrka och simning är det någon mer som tränar? 

• No ordinary love
    Jowa skrev 2011-08-18 20:40:01 följande:
    Bullmamma81: Grinig känner jag igen! Känner mig som en riktig hormonhäxa, det spelar ingen roll om jag försöker jag kan inte kontrollera mitt humör. Ena stunden är jag vansinnig över något fånigt, sen kommer jag på hur fånigt det är och känner mig dum och blir jätte ledsen istället. En halv minut senare så är allt bra igen Cool

Jag tränar med, cyklar till och från jobbet samt går på gym. Är det någon som vet hur det är med styrketräning nu när man är gravid? Finns det någon övning man absolut inte ska göra?
    Jag var på gymmet idag och fick instruktioner, man ska hålla sig borta från vissa maskiner, dels för att inte förvärra foglossning och inte röra om i magen som instuktören så fint sagt.

Gör som jag, säg att du är gravid så får du ett program som är anpassat efter dina behov... Jag kommer fokusera på min rygg och mina ben då jag vill vara starkare under denna graviditet. Orka bära den tunga magen mot slutet osv...
  • No ordinary love
    Elsa1981 skrev 2011-08-18 20:52:17 följande:
    Det går sådär med träningen för mig. Känns trist att inte ens hålla i gång nu, innan magen kommit. Jag brukade springa en del men har läst att det inte är så bra för bebisen. Det är så stötigt. Försöker gå på promenad istället varje dag. Alltid något. Vill börja på gravidyoga - någon som har erfarenhet av det? Eller andra träningstips när motivationen och orken är i botten.
    Spinning är bra, min förra instruktör höll på att leda pass till hon gick in i v.32.
    Simning skall vara bra med :) 
  • No ordinary love
    Maximumtaste skrev 2011-08-26 20:39:57 följande:
    Jensan78: håller tummarna att allt är bra vilket det säkert är:) det är ju svårt i början att säga hur långt man gått.. Tycker inte läkarna borde få uttala sig så säkert.. Oroar ju många i onödan..

Är det någon som vet om man kan få tabletter så att det inte bildas bröstmjölk? Har för mig jag läst det nånstans.. Är ju långt dit men fundera bara för att jag har gjort en bröstoperation för 5 år sen och jag kan troligtvis inte amma för bröstkörtlarna fick dem liv att skära i lite.. Hade även stora problem att amma sonen och det va innann operationen.. Fick hemsk mjölkstockning och inflamation i brösten, låg i 40 graders feber med liten 2 v bebis:/.. Vill inte vara med om det igen:s
    När jag födde min son fick jag tabletter för att ingen bröstmjölk skulle produceras, men det var efter förlossningen och jag skulle ta dem i två veckor...

Jag får inte amma pga att jag är epileptiker och äter mediciner som går ut i mjölken som kan orsaka hjärnskada på barnet. 
  • No ordinary love
    Tiiinaa skrev 2011-08-30 15:01:30 följande:
    Hej hej. Hoppar bara in och säger grattis till alla er gravidos! Förra året vid precis den här tiden gick jag med i en likadan grupp "aprilbebis 2011" och mådde så ILLA så ILLA men var så glad. Illamåendet gick över och jag blev tjockare, hehe, och nu äntligen har jag min lilla son Julian som som föddes den 26 april och är alltså 4 månader nu. Han ligger här bredvid mig och sover just nu...underbart. Det känns som igår jag gick med i min aprilgrupp.

Lycka till alla! Ni har en härlig resa framför er även om det är mycket som är jobbigt också med graviditet...men det är det ju värt alla gånger!
    Min brors tjej har en son som heter Julian och han är också född den 26 april, men för fem år sedan :)
  • No ordinary love

ni som har gjort kub tester, hur kommer det sig?
    Är ni 35+? 

• No ordinary love

Hej alla gravida :)

Jag har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Jag har gått i vecka 14+5 och har haft i flera dagar en tung smärta i nedre delen av magen.
    Jag har haft foglossning sedan vecka 7, men jag tror inte det beror på det.

Sedan undrar jag när ni har börjat med stödstrumpor? 

• No ordinary love

Hej :)

Alla ni som har rul den 16/11 när är ni beräknade att föda?
    Jag har oxå rul den 16/11, kombination organscreening :) 

Svar på tråden Aprilbebis 2012