Inlägg från: Längtan efter 3 |Visa alla inlägg
  • Längtan efter 3

Aprilbebis 2012

Elsa1981 skrev 2011-08-18 07:51:28 följande:
    Hej!
    Får vem som helst hoppa in här eller ska man bo i nån speciell stad? Jag är 30 år, bor i Malmö och väntar mitt första barn den 10 april. Känner att jag behöver ventilera med några i samma sits :).
    Jag är 29 år och bor utanför Malmö. Väntar förvisso mitt 3:e barn, men allt är som nytt igen ;)
    BF 14 April...
  • Längtan efter 3
    JohannaB skrev 2011-08-19 09:35:21 följande:
    Godmorgon alla fina mammor!

Lite trött, grinig och en hunger som aldrig tar slut - annars tror jag detta blir en fin dag!
    Kram på er
    Hunger som aldrig tar slut- helt rätt!!! Men va ska man göra?! Kan ju inte äta hela hela tiden då kommer man rulla in på BB när det väl är dax ;)
  • Längtan efter 3

Känner precis likdant!!  Äter dom stora målen så jag blir riktigt proppmätt men ändå kommer hungerskänslan tillbaka efter en kort stund =\
    Morotstavar är ju ingen dum idè... även frukt går ju bra.
    Har nog inte heller gått upp något i vikt. Men jag är så rädd för vad man ska träna, ska man fortsätta som innan eller ska man kanske tagga ner lite?! Försöker i alla fall vara ute å gå minst en halvtimme varje dag!!

• Längtan efter 3
    FruJakobsson skrev 2011-08-19 10:00:48 följande:
    Får man haka på? :)
    Plussade igår :D 
    GRATTIS!!! Första barnet? När har du BF då? =)
  • Längtan efter 3
    FruJakobsson skrev 2011-08-19 10:03:44 följande:
    Tack! Det blir tredje barnet och jag är beräknad den 20/4 enligt mensen :))
    Kul!! Hur gamla är dina barn? Jag har BF 14/4, också mitt 3:e =)
  • Längtan efter 3
    Simpan skrev 2011-08-19 11:00:49 följande:
    Längtan efter 3; hur gamla är dina då? :)
    Mina är 8 år och 5 år =) Dina då?
  • Längtan efter 3
    Humlan83 skrev 2011-08-22 17:25:35 följande:
    Ska på kräftskiva i helgen. Vill inte berätta för vännerna ännu då det är så tidigt... Många kommer säkert fundera varför man inte dricker, men får slingra sej ur det på nåt vis. Men vågar man äta kräftor?
    Ja kräftor vågar du äta =)
    Men gör så... brukar du dricka vitt vin, ta en vitvinsflaska med dig och fyll den med t.ex flädersaft eller något annat som liknar vitt vin ;)
    Dricker du rött, ta en rödvinsflaska och fyll den med svartvinbärssaft eller något ;)
    Men se till så ingen annan vill smaka på ditt vin ;)
  • Längtan efter 3

Jag har nu så ont i brösten så jag får sova med sportbh, för när jag går på toa på natten är brösten så tunga å gör så J*VLA ont =( Någon annan som känner så?!
    Som många andra skriver om frusenhet, samma här, fryser massor å speciellt på kvällarna. Har även haft huvudvärk ett par veckor, försöker dricka massor, men det hjälper inte direkt =\ Tur det är övergående =)

• Längtan efter 3
    klemma skrev 2011-08-23 14:00:07 följande:
    Min dag blir ju inte direkt bättre och bättre...

Ringde till gyn direkt jag kom till jobbet idag eftersson jag har haft lite ont och är orolig för MF.
    Pratade med en jättegullig sköterska som tyckte att det var lika bra att jag kom in direkt. Så det var bara att åka tillbaka från Malmö till Helsingborg igen... Jag blev undersökt och gjorde ett VUL. Det visade sig då att han inte kunde se någon bebis : ( När han mätte "boet" så var det i storlek med vad som motsvarar 5 veckor. Enligt mina beräkningar är jag i 6v+5d. Hans förklaring vara att antingen slutade den växa efter vecka 5(alltså MF) eller så skedde befruktningen senare än beräknat. Har dock svårt att tro att befruktning skulle ska en och en halv vecka senare än beräknat, vet ju exakt när vi gjorde den. Tog blodprover för att mäta hormonnivån och något annat prov som skulle indikera på om det var ett utomkvedes. Ska återkomma imorgon, gissa om jag vill att det ska vara imorgon NU!!! Trodde bara att jag var lite hispig som var rädd att något inte var bra : (

Ja, ja, bara att vänta tills det blir imorgon så får jag väl se vad dom säger. Kan tydligen inte säga om allt är bra då heller utan bara bekräfta ett MF eller utomkvedes.

Hoppet finns ju kvar men det känns som det är väldigt litet...
    Hoppas på det bästa för dig!!! Lycka till imorgon!!
  • Längtan efter 3
    NINACRT skrev 2011-08-24 10:56:48 följande:
    Nikita89 GRATTTTTTTIIIS!!!
    En fråga till er alla, flyga när man är så här i början? Är det ofarligt?
    Det är ingen fara.. jag frågade min BM när jag var på hälsosamtal =)
Svar på tråden Aprilbebis 2012