Inlägg från: hannisfashionista |Visa alla inlägg
  • hannisfashionista

Aprilbebis 2012

Hallå! 

Jag har plussat med testlagrets tester, inte jättestarkt men iallafall! Jag är på BIM -2 och har två gravtest som jag skall ta på dagen efter BIM tänkte jag!

Det är vårt första försök till ett syskon år vår kille som är 2,5 nu. :)

Jag är bara döööötrött! Det började i fredags,somnade kl 21.00. På lördagen somnade jag i soffan mitt på dagen trots att det var världens röj i vardagsrummet och nu idag känner jag mig helt orkeslös! Håller tummarna för att testlagrets tester stämmer och att mensen inte kommer!

En aprilbebis hade ju varit drömmen! Glad 

• hannisfashionista
    klemma skrev 2011-08-14 18:55:43 följande:
    Håller tummarna för dig hannisfashionista!! Håll oss uppdaterade!!
    Vad tror du? CB imorgon eller tisdag på bim-dagen tänkte jag! 

Detta är taget idag, står fel bim på testen då jag hade räknat fel. :) 

Jag uppdaterar givetvis när jag tagit cb. Glad
  • hannisfashionista
    aprilmamma44 skrev 2011-08-14 19:58:25 följande:
    grattis=)=)=)=
    Tror ni det?! Solig

Åhhh.. jag hoppas verkligen det... men tar cb på tisdag som är BIM dagen! 

Vill så gärna hänga i denna tråd! 
  • hannisfashionista

Jag kunde inte hålla mig... 

här är resultatet från CB:

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Nu hoppas jag att fröet stannar kvar i magen och att allt går väl!

Kan någon lägga till mig på listan med BF? Sätt datum 26 april 2012. Glad
  • hannisfashionista
    hannisfashionista skrev 2011-08-15 07:57:18 följande:
    Jag kunde inte hålla mig... 

här är resultatet från CB:

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Nu hoppas jag att fröet stannar kvar i magen och att allt går väl!

Kan någon lägga till mig på listan med BF? Sätt datum 26 april 2012. Glad
    Andra barnet sonen är 2,5 nu, jag är 31 år. Glad
  • hannisfashionista
    klemma skrev 2011-08-15 08:26:10 följande:
    Hannisfashionista:
    Vi sa ju det!! :) Grattis!! Jag har också en kille på 2,5 där hemma, tid för vila finns inte direkt ;)
    Jo jag vet... men man vill ju inte ta något för givet heller... Glad
    Nej, vila är det inte så mycket av, som tur är har jag en hjälpsam sambo som storstädade hela huset i helgen när jag mest ville sova... Flört
  • hannisfashionista
    svorsk skrev 2011-08-15 13:53:37 följande:
    Vad skönt att det är fler i samma situation, som jag kan babbla lite med innan "alla" andra får veta. Jag 
    är så svullen och öm om magen så idag har jag en gravid-jeanskjol. Sån med gott tyg över magen. Jag fixade inte att ha något annat idag. Hur ska det här sluta? V 5 och jag tycker jag ser ut som minst v 15. Förra graviditetem hade jag iofs tankar om att trycka upp en t-shirt där det stod " Nej, jag väntar INTE tvillingar". De flesta kommenterade nämligen det. Så jag var stor och lär väl bli det nu med...
    Har dessutom redan börjat vakna mycket om nätterna. Är egentligen supertrött men så är kroppen liksom rastlös. Känner mig dock inte orolig i huvudet. Någon mer som ligger vaken? Gör ju inte precis att jag är mindre trött om dagen... sitter på jobb nu och vill helst sova.. zzzzz 
    Jag har precis som dig och jag har precis plussat så egentligen skulle det vara en omöjlghet att ha mage men för mig så verkar det vara fuuuullt möjligt ändå. 

Jobbigt bara att vi har uniformsreglemente på jobbet och jag har en kostymkjol som är avslöjande så fortsätter det såhär så går det ju inte.. Jag får köpa ett par mammagravid kostym brallor och skylla på att jag fryser i kjolen tror jag. Glad

Jag hade nog fått sova hela natten om det inte var för vår 2,5 åriga son som vill komma ner till mamma... 
  • hannisfashionista
    Maximumtaste skrev 2011-08-16 07:18:48 följande:
    Hallo tjejer.. Jag fick en tid på gyn igår för jag hade lite ondare i magen än vad jag brukar och eftersom jag haft ett x så fick jag komma direkt på ett vul.. va i v 4+6 igår så ett foster är svårt att se sa dem men dem visade mig på skärmen att det fanns två fostersäckar! Man såg en liten vit prick i dem där säckarna:) så vi får se om det blir tvillingar nu då:) läkaren sa att det är inte säkert det är två nästa ultraljud för den andra kan ta näringen av den ena.. Min kille trodde jag skämta när jag ringde efteråt för vi har pratat om att det är tvillingar hehe.. Ska bli kul att se:) va en lättnad att se att det var något i livmodern denna gång iaf:)
    Gud så spännande om det blir tvillingar!!! Ska bli spännande att följa fortsättningen! 
  • hannisfashionista

Jag undrar lite, jag är lite hostig men inte så farligt och tränade crosstrainer igår i lugnt tempo i 35 minuter. För mig är det jätteviktigt att försöka hålla mig aktiv under graviditeten då jag gick upp så mycket i vikt under min första graviditet... Imorse när jag vaknade var jag ännu hostigare än igår så jag får avboka spinnpasset som är inbokat idag... Obestämd

Men träningen är inte till bekostnad på graviditeten och jag blir så orolig för jag har läst lite att träning kan öka risken för missfall....

Ska man då alltså vara stilla i 12 veckor och sedan försöka träna resten av graviditeten?  

Har ni några råd och tips? Glad 

En fråga till, när ska man ringa till BM för att boka inskrivning? 

Svar på tråden Aprilbebis 2012