Inlägg från: TusenTankar |Visa alla inlägg
  • TusenTankar

Aprilbebis 2012

Hej Svejs på er alla! Vilken positiv energi jag fått av att ha läst ett par sidor här. Verkar som att ni har bollat tankar,tips och ideer med varandra länge. Själv fick jag nyss tipset om att "familjeliv" existerade. Med andra ord är detta min första graviditet =)  Jag är i v.8 (+3) 
    Jag har varit väldigt trött den senaste veckan. Jag har också fått ett jätte"bra" luktsinne och därav haft jobbigt med  illamående från och till under dagarna (även om jag än så länge har fått behålla min mat).

Vore kul om man fick vara med er i denna gruppen dessa månader =)

• TusenTankar

Idag fick jag ringa och sjukanmäla mig från jobbet. Mådde så fruktansvärt illa... tycker det känns jättedumt att behöva vara hemma. Men jag jobbar själv som pers.assistent och gör minst 12 timmar per pass. Nu i efterhand var det nog bara tur att jag höll mig hemma, för jag har mått dåligt hela dagen och haft endel yrsel.
    Har ni berättat för era arbetsplatser att ni är gravida? Och har ni behövt vara hemma något från jobbet?

• TusenTankar
    Verra88 skrev 2011-09-05 14:44:11 följande:
    Jag vill försöka vänta med att berätta till efter v12 men börjar jag spy måste jag ju berätta. Är i V8 imorgon
    Precis så tänkte vi också. Vi har inte berättat för någon ännu. Men nu har vi bestämmt oss för att berätta för våra föräldrar. Känner att framför allt jag behöver ha stöd nu när jag inte mått så bra. Märker också på mig själv att jag undviker min familj pga att jag inte "fått" berätta. Känns också skönt att dom får reda på det ifall något skulle gå fel.. =/
  • TusenTankar
    Nygren skrev 2011-09-05 14:53:50 följande:
    Tusen tankar:

Jag har haft riktig tur egentligen, eftersom jag är sjukskriven och ska operera båda mina händer (carpaltunnel syndrom) ena handen i morgon och nästa hand om 5v.. så ja kommer inte behöva vara på jobbet fören i nov och då är det dax å berätta tycker jag..
    annars kan det ju vara bra att berätta om man är mycket sjuk och måste vara hemma, får en annan förståelse då har jag inbillat mig...
    kan va bra för jobbet oxå så dom kan börja fundera på ersättare för en när man är borta...
    Oj, ja verkligen. Tur i otur kanske. Förstår om det inte är så kul att behöva operera händerna =(

Jag känner också lite "skuld" över att arbetsplatsen (som är väldigt liten och sårbar när folk är sjuka) att de ska få veta i tid, så de hinner hitta någon passande ersättare.
  • TusenTankar
    vicki 83 skrev 2011-09-06 16:12:31 följande:
    gud vad jag sover dåligt på nätterna,vaknar av att jag är illamående!!sover kanske bara 4 timmar per natt..e det inte nu man ska passa på att sova?!!
    fått behålla en fralla idag,än så länge..hoppas på att få behålla nåt mer under resten av dagen..e så jäkla trött på att kräkas!!!
    Hur mår ni andra?
    Stackare..! och jag som tyckt att jag har  det jättejobbigt. Är jätteillamående, men inte kräkts en enda gång (hittills..peppar peppar). Men ibland får jag för mig att det skulle hjälpa att få kräkas och att illamåendet skulle gå över... men det skulle nog inte hjälpa=(
    Just nu är min sambo och handlar kalla maträtter åt mig. Jag är superhungrig hela tiden... men så fort jag kommer till köket blir jag superillamående och börjar ulka. Idag satt jag ute i blåsten och åt för att slippa känna lukten av maten. hihi. Så... jag får iallafall i mig lite mat, även om det handlar om några få skedar per mål (men försöker äta oftare). I morses vaknade jag och mådde dåligt och blev kvar i sängen till 12.30... hört att mariekex ska vara bra på morgonen för lillamåendet. Så det finns med på inköpslistan idag =)
    Hur länge har du käkts och mått såhär?
  • TusenTankar
    hannisfashionista skrev 2011-09-06 16:58:27 följande:
    Hallå ! Jag har stickningar/ små hugg på höger sida där typ äggstocken-äggledaren är... Blev genast orolig för utomkveds.. Någon annan som har stick och lite hugg på höger sida?
    På mig hugger till till nått fruktansvärt när jag har nyst eller hostat till =)
  • TusenTankar

LillaTjorven: Åhh va skönt att höra att det vände så snabb och "fort" hos dig. Det ger en lite hopp! Håller tummarna för att det kommer vända för mig också. (är i v8)

Vicki83: All heder till er gravida som redan har småbarn där hemma att ta hand om samtidigt som ni själv mår dåligt! Hoppas du får mera sömn denna natten =)

• TusenTankar
    Maximumtaste skrev 2011-09-07 13:57:52 följande:
    Mximumtaste:  Jag är hungrig hela tiden... och sugen på nästan allt, men så fort jag får det framdukat eller har gått in i köket så ersätts hungern med illamående. Men än så länge har jag inte blivit jättefäst vid någonting.

JohannaB: Åhhh vad mysigt att det syns! Vilken vecka är du i? Det enda min sambo har uppmärksamma än är att mina bröst blvit större =) hihi.

Vicki93: Men du har väl inte haft några blödningar? Jag knaprade i mig 2 st mariekex innan jag gick upp ur sängen idag, låg kvar 10 min, gick upp och var INTE illamående. Vet inte om mariekexen har en placeboeffekt eller om illamåendet faktiskt börjar vända eller om kexen kanske helt enkelt funkar. Så skönt... har till och med kunnat dammsuga och tvätta golven idag!
  • TusenTankar

Vicki: Precis, det är inte direkt någonting vi bestämmer över. Händer det så händer det, men jag tror det är bra att tänka så positivt som möjligt. Själv går jag runt och lyssnar i min iphone varje dag på  "Pregnancy Relaxation", har köpt skivan utomland och hon pratar på engelska,men finns säkert något snarlikt här i sverige. Kanske kan vara bra att lyssna på något sådant för att lugna nerverna lite?
    Men du... om du mår riktigt dåligt utav det så ring MVC och få komma på en kontroll? Har du varit på inskrivningsmötet än?

Svar på tråden Aprilbebis 2012