• rastlös

Aprilbebis 2012

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60324373.html

Länken till bildtråden.

Jag har också ofta ont i huvudet. Speciellt när jag anstränger mig. När jag väl får huvudvärken sitter den i  flera dagar och typ panodil hjälper inte. Vet inte om jag har högt blodtryck nu, låg på normalt på inskrivningen.    
  • rastlös

Vi har också funderat på hur vi ska göra med vagn. Våran "stora" kille kommer att bli 2½ när bebisen kommer och det känns som man vill ha en syskonvagn om man ska gå längre sträckor eller om man åker bort och så.

Vi har tittat på en Baby jogger city select som jag tycker verkar toppen. Men det är ju såååå dyrt med vagn :(

Vi fick kallelse till UL hem i brevlådan. Ska dit på måndag :) Hoppas allt ser bra ut och att vi får veta om det är en kille eller tjej!   

• rastlös

Jag får sammandragningar när jag gör förmycket. Dammsuger, tvättar, lagar mat, diskar och så utan att vila emellan. Tror det är ett sätt är kroppen att säga att man ska ta det lite lugnare. 
    Så länge sammandragningarna inte gör ont är det ingen fara.

Känner inte heller bebisen varje dag (17+5). Har moderkakan i framvägg så det har väl med saken att göra. Men är du så orolig så kan du väl ringa din BM. Bättre en gång förmycket än förlite!

• rastlös

Vi var på vårat UL i måndags. Vi väntar troligen en liten tjej, till skillnad mot de flesta andra här :) Har en kille hemma så det blir perfekt! Vi vart flyttade till den 17:e ist för den 14:e. Annars såg allt bra ut. Underbart och overkligt att se sin bebis som ligger i magen!

• rastlös
    Azin skrev 2011-11-29 23:03:22 följande:
    Jag ska ha en flicka 8/4-2012 :D någon mer i Falun som är gravid?

Vi ska också ha en tjej runt den 17/4 och bor i Falun.
  • rastlös

Jag är beviljad snitt. Just p.g.a akut snitt förra gången. Var inget som hellst probelm att få mitt beviljat denna gång. Hoppas det blir lika lätt för dig!

• rastlös

I Dalarna är det 1 vecka innan BF som man får snitt tid. Men det är nog som sagt olika.

• rastlös
    Animegirl har du länken till tråden om snitt? Sökte, men hittade inte på den. Är väl jag som är kass på det här Cool Angående bebis rörelse så för mig är det väldigt olika. Vissa dagar rör det sig hela tiden och vissa dagar verkar den ha riktiga sov dagar så man knapt vet om den lever.
  • rastlös

Tror det va emme 86 som skrev att hon hade haft problem med öronen förra gången hon var gravid.
    Skönt ivf att det inte var något alvarligt, fast nog så irriterande ändå.

• rastlös

I dalarna får man inte göra glkostest om man inte har diabetes 1 i tjejens närmaste släkt. Diabetes 2 bryr de sig tydligen inte alls om. Tänk va olika det är...

• rastlös

Va konstigt, min BM (Falun) sa att de inte gjorde det om man inte var överviktig eller hade diabetes 1 i min närmaste släkt. Verkar vara olika beroende på vilken BM man har. Hemmakatten: vilken vecka ska du göra testet i?

• rastlös
    Kaosmamma skrev 2012-02-13 09:31:49 följande:
    Ang med benen... Får ganska illa RLS (restlesslegs syndrome) alla mina grav. Så här också... Nån som har nåt att tipsa om där förutom högläge och mycket vätska? Aldrig hört om tex stödstrumpor kan dämpa, nån som vet?

Sen är jag beräknad nånstans mellan 1-4 maj :) men blir planerat snitt 10-14 dagar innan bf. Och ang trots... Min son som precis blev 7 år OMG!!!!!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

Jag har också problem med RLS. Sjukt jobbigt. För mig blir det bättre (men inte helt bra) om jag äter Magnesium, finns att köpa på apoteket och ska vara ofarligt att ta när man är gravid.
  • rastlös

Lycka till trollet! Kommer nog gå kanon! Ser fram emot foto på bebisen och få höra hur allt gick!

Svar på tråden Aprilbebis 2012