• 4 små

Aprilbebis 2012

Kaosmamma skrev 2012-02-07 19:00:40 följande:
    Lima: Ja som sagt även om du och jag har svår astma så är det inget jämfört med henne. Läkare och forskare har aldrig stött på hennes sort innan, den är farlig och väldigt häftig. Så vidrigt att maktlös se på.. Anfall efter anfall och hon får knappt inga pauser. Ja alla tre har astma men de två första har ju mer en besvärlig form men inte farlig och klarar den hemma oftast, mycket skuren innan man hamnade rätt med medicinering. Wilma som är 6 år har ju också problem med magen osv och fått ligga inne för den, är ju jobbigt och oroande men att se sin dotter kämpa för livet. Önskar jag ingen! Astma ska ju inte vara livshotande idag och är sällan det, är isf ren allergi med chocker osv, men på Filippa så blir det livshotande situation. Inte alltid dock och då är hon mer medicinerad än en vuxen med svår astma. Helt galet rent ut sagt!!

Denna gång är det privat. 3D/4D ul :) har ej gjort det med de andra så ska bli mysigt faktiskt, och helt ärligt så kan jag tycka det är mysigt att kanske hå själv. Min och bebisens tid liksom :) sen får jag massa bilder och film från undersökningen som vi alla kan titta på hemma sen. Är ert privat eller ska ni kika på nåt särskilt?
    härligt med 3d/4d ul! Gjorde vi förra gången och jag hade gärna gjort det igen. Men det är så mkt andra utgifter just nu att vi valde att avstå eftersom "vi ändå gjort det en gång redan". Men det är inte utan att jag ångrar mig...
    lima76 skrev 2012-02-07 20:57:32 följande:
    det är egentligen liten knasigt att vi inte kunnat se ännu... vi frågade vid KUB i v 12 men då ville de inte gissa. Vid RUL v 18 hade den benen i kors och när vi gjorde ett extra i v 24 (pga en liten blödning) så låg den som dubbelvikt med rumpan vänd utåt.. så det kanske inte meningen att vi ska veta i förväg men jag skulle gärna vilja för att förbereda lite.. Är det en liten tjej så har vi rätt mkt i klädväg men jag skulle ändå vilja ha lite nytt, och är det en kille blir det mycket nytt :)
    verkar som om det är meningen att det blir en överraskning helt enkelt
    -Vi fick ju "se" att det var en kille vid rul, eller rättare sagt, bm såg tydligt men när hon skulle visa oss hade han vänt sig och det såg "väl" ut att vara en kille. Vi får gå på hennes ord, men eftersom vi kollade med vår 3:a (också kille) och det den gången verkligen gick att se klart och tydligt vad det var så har jag haft svårt att ta till mig ett definitivt besked denna gång. Hade nästan varit enklare att inte veta än att "typ" veta. För jag vågar inte inreda blått, utan det blir neutralt fast med lite grabbigare inslag (inga gråa fjärilar, utan lite tuffare mönster). Men vi kollar ju bara på killnamnmen där har vi istället snöat fast och kan inte komma på något namn. Känns rätt skumt faktiskt

Har fått snitt-datum, 2012-03-27 smäller det!!!!!!
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-03 (son)
  • 4 små
    lima76 skrev 2012-02-08 12:41:09 följande:
    Förstår hur du menar med att veta men inte veta säkert.. vi har vänner som var på könsbestämmande ultraljud sent i graviditeten,fick reda på att de hade en pojke i magen och sen vid förlossningen kom det iaf en liten flicka. Svårt att förklara för storebror var lillebror tog vägen, det tog lång tid för honom att acceptera en lillasyster ist.. men det är nog rätt ovanligt att de får det så fel vid sena UL...

Jag hade en sån hemsk dröm precis innan jag vaknade imorse.. Bebisen gjorde en helomvändning i magen och tryckte sig mot huden så att jag kunde se ansiktet igenom magen.. Sen ställde jag mig upp och då gled hela bebisen ut. I drömmen var jag bara i v 27 och den lilla flickbebisen vägde 700 gram. Hela huset var fullt av folk, mest min mans släktingar men ingen verkade bekymrad över att bebisen kommit så tidigt. jag försökte ringa 112 men fick bara konstiga autotelefonsvar och ngn log och sa att det numret fungerar inte än. så då försökte jag ringa 90 000 (visar min ålder där..) men fortfarande ingen tur. Min mage var helt platt och jag undrade varför jag inte blödde när hela navelsträngen och hinnan kom ut och jag la dem i toavasken..  Summan av det hela är nog att det är dags att sluta titta på förlossningsprogram på tv...
    ja de va en himla konstig dröm! Inga fler förlossningsprogram nu

Ja, det känns som att det är en överraskning vad det är för ngt, men samtidigt känner jag mig löjlig för vi ska ju trots allt vara "upplysta" och "veta" att det är en pojk *haha*

Det där med att förbereda... vi har en syskonvagn sen tidigare (eller två faktiskt), en UJ och en Phil n´Ted, som vi tänkte sälja. Och så säljer vi vår singelvagn teutonia cosmo. Och för pengarna köper vi en ny mindre syskonvagn som kommer bättre in i bilen (eftersom ett säte blir uppfällt i bagageluckan fom att bebisen föds så blir det trångt).
    -Nån som behöver köpa vagn?!
    Sen har vi en extra spjälsäng i vårt sovrum, men kommer på sikt behöva en till bebisens rum. Och så är det inredningen kvar i barnrummet... Men jag känner att om ngt skulle hända (jag brukar gå över tiden, ser det som riskfritt att bebis kommer tidigt) men som sagt OM ngt skulle hända och den kommer tidigare så har vi ju ändå back-up i form av alla dessa grejjer. Kläder och skötbord och flaskor har vi ju oxå klart. Så jag kan bara slappna av och roa mig med att möblera om här hemma och fynda på blocket Så fixar jag försäljningar och allt varteftersom!
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • 4 små

thelma: Skönt att det blivit bättre! (och se till att ta det LUGNT nu, kunderna tackar dig ändå inte för att du föder för tidigt)

Floff: Vad skönt, underbara nyheter!

Omorfia skrev 2012-02-10 10:18:57 följande:
    Blöjor ja, det hade jag inte haft en tanke på. Jag har listat innehåll i BB-väskan färdigt, men blöjorna hade jag glömt bort. Tack för påminnelsen! {#emotions_dlg.flower}
     Asch, jag brukar sno med mig blöjorna från bb istället

Vicki: Ja, bihålorna är verkligen ett gissel... jag hade 9v inflammation i dec/jan, så nu är det full behandling av kortisol-nässpray, rinexin, och vila fram till förlossningen som gäller. Vill slippa fler antibiotika-kurer nu. Är så j*a trött på allt vad bihåleinflammation heter!
    hemmakatten skrev 2012-02-10 14:27:58 följande:
    Jag har också börjat få ilningar och konstiga känslor nedåt nu senaste veckan, tror bebisen börjar röra sig nedåt och kommer åt nerver och grejer...:)
    Det känns ju så när de sjunker nedåt och "borrar" sig in mot bäckenet. Så det positiva med allt det obehagliga är att graviditeten närmar sig slutet och att det verkligen känns att man närmar sig "the end"! (även om det inte är skönt precis)

• 4 små
    hemmakatten skrev 2012-02-15 08:40:59 följande:
    I går när vi var på bio hade jag riktigt obehagliga ilningar nedåt, typ som hugg som gjorde skitont. När vi kom hem gick det över men vaknade i natt 03.50 av att bebis höll på och grejade och kände samma sak igen och stundtals ett obehagligt tryck ut mot rumpan. Blev riktigt nojig när jag låg där yrvaken i mörkret, trodde att den skulle spräcka hinnorna och försöka ta sig ut! Men sen lugnade den ner sig efter ett tag och jag somnade om... Usch.
    känner igen det där... idag när jag lämnade på dagis kändes det som att han försökte kravla sig ur! men han får allt vänta i 6v till...
  • 4 små

lycka till! *kramar om*

• 4 små
    Thelma08 skrev 2012-02-17 08:33:51 följande:
    Strax dax för dagens första ctg kurva...
    Var precis i fika rummet och käka frukost, kändes sådär när alla nyblivna mammor och pappor bara sa hej och tittade på en som om min bebis var död i magen. Ingen vågade säga nånting...
    Fy för dom som ligger inne med mer komplikationer än en annan som kanske inte vet hur det går för bebisen.
    Vi har ju ändå stor chans till att han överlever om han kommer nu i dagarna.

Hoppas allt är bra med er andra!!
    smaklig måltid

Här är allt bara bra, har dock börjat sova som en kratta på nätterna. Går på nån form av överskottsenergi och känner mig som en överspeedad duracell-kanin. Längtar efter att få sova igenom EN natt, det vore skönt  
  • 4 små

åhh Vicki -stort GRATTIS!!! Roligt att han vill äta själv oxå!!

Thelma 08: Bra att dubbelkolla med förlossningen kanske?! För säkerhetsskull... Lycka till!!

• 4 små

thelma:

Jo jag känner samma av och till men är rätt säker på att det är blodtrycksfall... Är även extremt åksjuk som gravid så när jag åkte tunnelbana första (och sista) gången den här graviditeten för 1v sen så var jag lite fundersam kring att hela betong-perrongen på t-centralen gungade när jag gick av. Eftersom det är osannolikt att terroristerna slagit till så insåg jag att det nog var mitt eget huvud som snurrade... Men shit vad yr man blir ibland!!! Bara till å sätta sig ned och ta det lugnt när det slår till!

Ska ringa FK idag (igen) eftersom de ännu inte behandlat mitt sjukpenningärende (foglossning) så vi släpar efter med pengar sen i jan (!) F*n vad trött jag blir!!!!

• 4 små

karisma och poppee:

Ja, ibland är det bara för seeeegt med FK. Irriterande till en början sen är det bara rent hopplöst! Skulle ju gärna vilja beställa en vagn nu tex (4v kvar till snitt imorgon), men vill inte göra det förrän jag vet att pengarna är på G. Som det är nu har jag ju väntat i 5v, och innan jag har ett beslut vågar jag inte hoppas på annat än att det tar 5v till... (de hade missat att skicka hem en blankett till mig vilket gjorde att allt drog ut på tiden med 4v från början, och på den vägen är det. Min handläggare har beklagat deras system vilket iof är schysst gjort men det ger ju inte mig mat på bordet (eller en syskonvagn för den delen...)

juskus, trollet, majsan:

Jaa, träning.... får väl bli om ett halvår när snittet är läkt! Som gravid sitter jag i soffan och... drömmer om att kunna träna igen Mitt stackars bäcken strejkar all träning när jag är gravid men det får jag ta igen sen

• 4 små

usch, är så hemskt sur, irriterad och besviken på FK som aldrig kan ge mig några pengar Ligger efter sen i jan pga att de gör fel hela tiden så jag ringer flera samtal varje dag och får nya bud hela tiden. Nu har jag på eget initiativ skaffat fram mail-adress till min handläggare och ska scanna in de grejjer han tydligen saknar (enligt data-notering, han har ju inte brytt sig om att upplysa mig om det utan det var vad en kundtjänsttjej sa). Tel-nr jag fick igår till handläggaren visade sig inte stämma. Men om han får alla papper in-mailade så ska han väl ändå inte kunna krångla mer -eller?!! Har f*n gett upp hoppet snart efter att det bara har varit problem sen i januari. Det enda vi fått är en ursäkt från min handläggare eftersom deras system gjort att jag hamnat i kläm och de gjort upprepade fel -Ursäkter i all ära men det ger inte mig pengar till maten. Blir så trött..................

Svar på tråden Aprilbebis 2012