Inlägg från: Carolajnah |Visa alla inlägg
  • Carolajnah

Aprilbebis 2012

Jaja88 skrev 2012-02-06 11:19:55 följande:
    Nej det finns tyvärr ingenting att göra:/
    På benen kan man ju ha stödstrumpor men det går ju inte när det är i underlivet så att säga. Jag har alltså inget på benen!

Det verkar som om det är ganska ovanligt för ingen verkar veta vad jag pratar om. Det pulserar och känns som att underlivet ska sprängas ungefär, framförallt om man sitter på huk eller på toaletten. Det blir värre om man står och går mycket!

Det enda som funkar är att ligga med benen i högläge! Men det är inte så lätt när man haren 1½ åring hemma!

Iaf så försvann det dagen efter förlossningen sist, så det är väl bara tyngden och trycket som gör det!
    Jag fick det rätt så tidigt, v.18-19, har använt stödstrumpor som går upp till låren, typ stay-ups och det + kombination med ett besök hos en kiropraktor som knäckte nacken och ryggen för att sätta igång blodcirkulationen i kroppen har gjort att det är knappt kännbart längre! Så prova med det om du inte redan gjort det!!
  • Carolajnah

Hej! Nån mer än jag som upplevt en svidande känsla i magen, just nu rätt så högt upp men den dyker upp lite överallt tycker jag.. Har även ilningar i livmodern, alltså "där nere", titt som tätt! I natt höll Lill-killen mig vaken mellan 3.30-5.30 pga en massa bökande i magen + dessa konstiga känningar i magen... Hade även som lite menssvärk men inte direkt några sammandragningar.
    Whats going on?

• Carolajnah
    Floff skrev 2012-03-18 11:35:43 följande:
    Carolajnah: Haha, nästan samma känningar skrev vi om nästan samtidigt
    Hahaha telepati!! :P
  • Carolajnah
    Carolajnah skrev 2012-03-18 11:43:56 följande:
    Hahaha telepati!! :P
    I vilken vecka är du? Jag går in i 35 imorrn...är inte heller helt redo ännu, skulle behöva 2-3 veckor för att fixa/dona, vila å plugga klart min kurs först... Man kan ju försöka styra lite iaf! ;)
  • Carolajnah
    Floff skrev 2012-03-18 12:02:55 följande:
    Jag är i 36+3 så egentligen är det väl ingen fara om den skulle komma nu, men jag behöver mer tiiiiiiid!
    :P :D Förstår det!!
  • Carolajnah
    emme 86 skrev 2012-04-10 13:26:11 följande:
    Jag var hos BM idag igen o bebisen ligger i säte för 3e gången!!! Har nu fått tid gör vändningeförsök o igångsättning om de lyckas på onsdag nästa vecka. Vill dock föda på ett annat sjukhus så nu väntar jag på besked om vilken dag dom vill ha dit mig. Hoppas hoppas att bebisen vill gå med på en vändning! Känns lite spännande nu när jag vet att de blir en ïgångsättning om den vänder sig.

Vilken vecka är du i? Ska till BM i veckan för att kolla om lillkillen har lagt sig i säte igen efter vändningsförsöket som lyckades i fredags... Undrar hur allt kommer bli för mig åxå...
  • Carolajnah

Jag tyckte att det gick hur bra som helst, märktes knappt faktiskt! Men jag antar att jag har mkt plats därinne för när vi först kom in så låg han i säte och sedan efter ca en Tim med ctg å väntan på läkaren så låg han i tvärläge... Å sen gick hela vändningen på några minuter! Jag var i v 37 +4 när de gjorde det. Konstigt nog sa de till mig att de inte kommer göra nåt mer vändningsförsök eftersom han lika gärna kan vända sig igen... Skulle ju hellre göra det + igångsättning än att riskera att akutsnitta när det väl är dags!

emme 86 skrev 2012-04-10 14:01:40 följande:
    Carolajnah; jag är i v37+2 idag. Jag hade kunnat få komma upp på en vändning utan igångsättning redan imorgon men dom vill inte riskera att bebisen vänder sig igen så därför blir de nästa vecka ist. Hur tyckte du att vändningen var? Gick de enkelt? För mig gjorde de fruktansvärt ont o bebisen vände sig inte förens på fjärde o sista försöket. Hoppas att de går lite smidigare nästa vecka.

• Carolajnah

Jag går åxå å bara väntar... bf 23:e april, naveln poppade tyvärr ut för nåra veckor sen... Ser lite freaky ut!
    Hade förvärkar i lördags natt men nu är det huuur lugnt som helst. :(
    Patience...is the key word, antar jag! 

Svar på tråden Aprilbebis 2012