Aprilbebis 2012
Har hittat lite som jag är sugen på att köpa men vet inte om det är en säker sida att beställa ifrån. :)
/K
usch i dag är en sådan jobbigt dag :/
Sjukt ont i ryggen och fötterna.... så fort jag ställer mig upp så bränner det och smärtar :´(
Börjar i går efter en lång dag på jobbet... Fyyyyy!!!
Thelma, håller alla tummar och tår för att allt går bra... bebben är ju så gott som färdig bakad, så det ska nog gå fint ska du se....
och jag har med köpt ett lammskinn, det skulle vara för just vagnar och barn! Köpte först ett på Ikea, men förstod ganska snabbt att det inte var att rekommendera...
Så vad nu???
Hej på er tjejer!
Ja nu börjar det närma sig med storm steg, jag är 37+1 i dag, läskigt läskigt....
Såg att ni skrev om sen avnavling, här i Mölndal/Göteborg, låter dem alltid blodet cirkulera klart innan de klipper, det är rutin, om inte något skulle hända då vill säga!
Berättade även att alla håller det omtalade greppet under utdrivningsskedet, så tror inte att det är något man behöver skriva med i förlossningsbrevet!
Ha en skön Måndag!
//Evelina
ser ut o känner sig som ett vrak, fy för denna sömnlöshet och malande trötthet.........
Stort Grattis Trollet83
grattis till bebisarna :D
Själv har jag 9 dagar kvar men är inställt på åtminstone 14 om inte mer...
fast mina sammandragningar har blivit väldigt många fler och han är väldigt långt ner i magen/bäcknet...
Fler som känt att sammandragningarna ökat? Dem gör inte ont, men infinner sig så fort jag reser mig upp eller byter position av något slag...
Ja helt otroligt, dessa månaderna bara svishade förbi, kanske lite för fort :S
I natt insjuknade min sambo i kräksjukan, fy o tvi om jag skulle drabbas av den med 6 dagar kvar till BF, Skit med! Sitter bara här o väntar på att Apoteket ska öppna så jag kan sprita allt jag kommer över...
Är mer rädd för vinterkräksjukan än för förlossningen i sig!
Som tur är så har vi ett "extra" sovrum och toalett, han får hålla sig där, sjuksköterska som han är så har jag fått direktiv på vanlig städ först sen ytdesinfektion, tvål sen sprit på händerna!
Förra året klarade jag mig, men detta året startade han med att han sov i vår säng :/ och ett toalett besök på den stora toaletten innan han övergick till dem andra...
Och den andra lilla loppan fick åka hem till sin mamma, hoppas även att hon klarar sig!!
Tack för er omtanke!
Får ni med som två bulor i magen från bebisens rumpa och "ben?" sen platt i mitten vid naveln på en sammandragning? Tror i allafall att det är en massa samandragningar jag haft de sista dagarna....
I dag ilar det även ner i ena ljumsken och ett lätt tryck i mellangården då o då!
Kan det vara typ förvärkar? Ni som är lite mer erfarna? Eller vad är en förvärk?
Och tack o lov änsålänge ingen magsjuka för mig, får se om jag vågar somna i kväll, i rädsla för att vakna upp i natt o behöva spy, blä! Lär väl iofs bli en del av den vara på förlossningen....
Sorry, bara så uttråkad här hemma, med en jätte aktiv bebis!
Jag har packat vad jag kan...
Sen har jag en "sista minuten" lapp på väskan där jag eller sambon slänger ner det sista innan vi åker in!
Åh va söt floff...
Ligger här med värkar till och från sedan 7 i morse... Tog två alvedon och la mig igen, lättade något men nu är det igång igen... Snart är vår efterlängtade bebis här... BF 7 April!
Nej nu ska jag in på värktimer tänkte jag och klocka lite! Aj aj aj va det gör ont, medan det i pauserna känns som jag kanske ändå inbillat mig, knasig man är!
Nu är vårt underverk äntligen här...
Och dröm-förlossningen lima76, det blev det allt, woooow vilken häftig upplevelse:D
Mina första ord: detta gör jag lätt om....
klart att även jag ville gå hem, men wow:)
Lille Melwin vägde 3390g o var 50 lång och helt underbar...
nu myser vi dagarna i ända, dag som natt;)
Kram på er och lycka till ni som är kvar.