• Nera85

Aprilbebis 2012

Hoppar in här. Hej hej! Första barnet, äntligen!
    BF: 30/4       Alltså i vecka 17 nu.
    RUL: 5/12    Och är hur nervös som helst. Men har börjat känna rörelser så lite lugnare av det.

• Nera85

Fy så ni mår tjejer! Kan inte påstå att jag mår prima nu heller men ni verkar ha det värre... Fast jag är ju i v 34 så man får se hur det blir om någon vecka. Förra veckan var det som att något hände, kroppen och knoppen och allt förändrades. Smärtan som förut var hanterbar blev plötsligt lite för mycket. Magens tyngd och tryck mot lungorna lika så. Har också fruktansvärda mardrömmar och det känns jätte svårt vissa dagar att vara glad och peppig. Jag har lyxen att vara hemma och inte jobba alls och jag är övertygad om att det har hjälpt super mycket. Just denna veckan känns det som att det hade faktiskt inte gått att jobba mer nu. Förstår inte hur ni orkar?

Ett tips till er med näsblod är att använda nozoil, som finns på apoteket. Jag hade haft näsblod konstant i flera månader när jag testade det och det hjälper verkligen mig. Inte så att det aldrig kommer något blod men det smörjer så att det inte blir lika irriterat och stötfloderna med blod är ett minne blott. Använder det nu flera gånger per dygn. Super skönt. Det är bara sesamolja, så inga konstigheter.

• Nera85

Är idag 34+1 alltså 41 dagar kvar och har idag känt killen jätte långt ner och ett tryck neråt. Känns som att han försöker trycka sig ut! Känner honom på ett helt nytt sätt. Är det någon av er som varit med om det? Och i så fall när?

• Nera85
    Miss Giggle skrev 2012-03-17 19:18:51 följande:
    Hat gråtit inte mindre än 3ggr idag. Jag tål inget numera. Minsta lilla får mig att gråta.
    Plus att dottern har treårstrots.
    Idag har jag verkligen ifrågasatt om det är ärr drag att skaffa en till. Även om det är lite sent påkommet.
    Man får känna så! Och gråt! Trots och graviditet låter tungt - kämpa på! Och kom ihåg hur duktig du är. 
    Helt enastående duktig!  
  • Nera85
    Poppee skrev 2012-03-18 09:24:40 följande:
    Gud vilken kväll jag hade igår! Skulle egentligen på middag/spelkväll hos min bror och hans fru. Men när jag kom dit fick jag mig en STOR chock! De var en massa folk där som var där för min skull, de hade ordnat en BABYSHOWER! De var helt underbart och mysigt! Fick en massa fina saker och ett minne för livet! Love it!
    Oj vad härligt! Blir lite avis - men det är så härligt att sådant händer "på riktigt"!! Ska ordna för mina nära och kära när de väntar barn. Det måste jag komma ihåg! 
  • Nera85
    Floff skrev 2012-03-18 11:34:09 följande:
    Usch hörrni jag mår lite konstigt jag.. Hela förmiddagen igår borrade sig bebisen ner i bäckenet så det ilade nått helt förskräckligt och var aktiv utav bara tusan.. Sen var jag såååååå trött hela dagen och fick sammandragningar vad jag än gjorde, om jag så bara reste mig och gick på toa liksom. Mot kvällen hade jag som mensvärk som kom och gick lite och Idag när jag vaknade kände jag direkt av samma mensvärk igen. Och sammandragningar som kom var 3-4:e minut trots att jag bara låg och vilade. Gick upp, åt frukost, gick och la mig igen och somnade pladask. Nu är det säkert absolut ingenting, men jag hoppas hoppas hoppas verkligen att det inte är något på G.. Jag är inte redo ännu! Har inte letat fram bebiskläder eller packat bb-väska eller nånting.. Men framförallt är jag inte redo mentalt ännu
    Precis så! "Bebisen borrar ner sig" var en perfekt beskrivning... fast jag känner mig rätt så redo. Fast så klart jag vill att han ska "mogna" klart men jag har verkligen tröttnat och kan inte förstå att det ska gå 5,5 veckor till (kanske 7,5!) har iof inte packat väskan men skrivit en lista och vet att jag kan packa allt på 30 minuter. 10 minuter om mannen hjälper till. :) Är så svårt att somna nu, när han BÖRKAR hela tiden på kvällarna. 
  • Nera85

Grästuva: oj vilken tragedi! Blir så ledsen för er. Stackars!
    Jag hoppas att det nya livet kan ge er ny energi och glädje mitt i sorgen. 
    Tänker på dig och beklagar sorgen! Stor kram.  

• Nera85
    Miss Giggle skrev 2012-04-02 07:05:08 följande:
    Nä så får inte jag. Tror det bara är bebis som busar och trycker.

Hade psykbryt inatt. Maken kom hem igår m, rätt säkert, en bruten fot. Han kan inte stå eller gå på den, och den är svullen till tusen.
    Det blev bara för mkt för mig.
    Vem ska köra till sjukhuset? Vem hjälper till med allt annat som ska bäras och fixas? Jag har det redan tufft med Hannah som är så mammig att hon vill krypa tillbaka in i magen igen.
    I natt var det så synd om mig ska ni tro. Tjöt gjorde jag. Men så kunde jag ju inte gnälla hos maken riktigt för det är ju synd om honom som det är, och han kunde ju inte hjälpa det.
    Bara så jävla dålig timing. Så ego jag var/är.
    Får se vad doktorn säger idag.
    Fy så opepp! Jag tvingade min man att stanna hemma från sin innerbandy igår (med största dåliga samvetet någonsin) och han får typ inte göra mycket alls förutom att vara med mig. Skulle nog reagerat som du om han kom hem med bruten fot. Ojoj. Hoppas att det är något som läker fortare än fort.

Jag behöll lugnet nu när min "taxi" åkte till fjällen i en vecka i alla fall. "ring om det är nått" jo tack. Man är  rätt så beroende av omgivningens förståelse och möjlighet att ställa upp. Vi tänker ringa en "vanlig taxi" om det sätter igång nu då mannen inte har körkort än. Lite irriterande då vi har bilen stående utanför dörren.

Är så trött på att vara gravid nu. Även om det är fantastiskt! Kan inte förstå att det är så lång tid kvar bara... 24 dagar har ALDRIG känts så lååångt. (att gå över tiden känns så overkligt) 

• Nera85

Ska idag börja packa väskan. Har iof 24 dagar kvar men haft värkar och känningar så det känns lika bra att börja. Listan på allt som skulle med skrev jag för länge sen och för att inte ta upp så mkt plats länkar jag här till mitt blogginlägg där den ligger.

Lycka till med packningen alla! 

• Nera85
    Milou88 skrev 2012-04-07 10:54:07 följande:
    Lång leverans tid på dessa små godingar! :)

Jag hoppas min bebis vill komma snart, får inte sova på nätterna (kramper i vader och toalett besök hela tiden). Lite ork vill man ju ha kvar till förlossningen:/.
    Men men, bf 26 april så jag får nog vänta ett tag till.
    Kram och lycka till allihop!!!

fridahelaveckan.blogg.se
    Känner likadant. Har du börjat få några förvärkar? Mina kommer och går. Det är lite elakt nästan. Jag vill ju att det ska börja men på nått vis vet jag att det är falskt alarm varje gång - även om jag börjar hoppas. 
    Den 26 är så långt bort... tänk att gå över två veckor - det känns ju overkligt!!!
    Lycka till!  
Svar på tråden Aprilbebis 2012