Aprilbebis 2012
Hoppar in här. Hej hej! Första barnet, äntligen!
BF: 30/4 Alltså i vecka 17 nu.
RUL: 5/12 Och är hur nervös som helst. Men har börjat känna rörelser så lite lugnare av det.
Hoppar in här. Hej hej! Första barnet, äntligen!
BF: 30/4 Alltså i vecka 17 nu.
RUL: 5/12 Och är hur nervös som helst. Men har börjat känna rörelser så lite lugnare av det.
Fy så ni mår tjejer! Kan inte påstå att jag mår prima nu heller men ni verkar ha det värre... Fast jag är ju i v 34 så man får se hur det blir om någon vecka. Förra veckan var det som att något hände, kroppen och knoppen och allt förändrades. Smärtan som förut var hanterbar blev plötsligt lite för mycket. Magens tyngd och tryck mot lungorna lika så. Har också fruktansvärda mardrömmar och det känns jätte svårt vissa dagar att vara glad och peppig. Jag har lyxen att vara hemma och inte jobba alls och jag är övertygad om att det har hjälpt super mycket. Just denna veckan känns det som att det hade faktiskt inte gått att jobba mer nu. Förstår inte hur ni orkar?
Ett tips till er med näsblod är att använda nozoil, som finns på apoteket. Jag hade haft näsblod konstant i flera månader när jag testade det och det hjälper verkligen mig. Inte så att det aldrig kommer något blod men det smörjer så att det inte blir lika irriterat och stötfloderna med blod är ett minne blott. Använder det nu flera gånger per dygn. Super skönt. Det är bara sesamolja, så inga konstigheter.
Är idag 34+1 alltså 41 dagar kvar och har idag känt killen jätte långt ner och ett tryck neråt. Känns som att han försöker trycka sig ut! Känner honom på ett helt nytt sätt. Är det någon av er som varit med om det? Och i så fall när?
Grästuva: oj vilken tragedi! Blir så ledsen för er. Stackars!
Jag hoppas att det nya livet kan ge er ny energi och glädje mitt i sorgen.
Tänker på dig och beklagar sorgen! Stor kram.
Ska idag börja packa väskan. Har iof 24 dagar kvar men haft värkar och känningar så det känns lika bra att börja. Listan på allt som skulle med skrev jag för länge sen och för att inte ta upp så mkt plats länkar jag här till mitt blogginlägg där den ligger.
Lycka till med packningen alla!