• Milljor

Aprilbebis 2012

emeilee skrev 2011-09-02 08:46:43 följande:
    My god! Chefen kallade precis in mig och de har gissat ut att jag är gravid!! HAHA! Så nu är det sagt, känns faktiskt skönt :)
    Oj....hur komer det sig? Har ho* sett det eller har du mått dåligt på jobbet?  De tog det bra anatr jag?
  • Milljor
    Citrusfrukt skrev 2011-09-02 09:47:26 följande:

Nu var det ett tag sen jag var inne i tråden.

Har inte vågat på grund av allt som hänt. Den 16augusti var jag i vecka 7 och fick en störtblödning. In till gynakuten där de gjorde vul, men varken kunde säga bu eller bä. Inget foster syntes till och hinnsäcken var mindre än förväntat i vecka 7. Fick en återbesökstid två veckor senare. Hela min semester har jag alltså fått gå och undra hurvida jag fortfarande var gravid eller fall fostret dött.
    Hemsk väntan...
    Har dessutom mått helt förskräckligt.

Hade återbesök i början av veckan, och där syntes fosret på vul, och hjärtat slog. Hjärta

Blev dock tillbakaflyttad 10 dagar.

Det känns verkligen jätteskönt, men jag mår verkligen katastrof. Jag mår illa 24/7, jag spyr med jämna mellanrum och vill bara isolera mig från omvärlden och sova. Hur överlever man detta illamående. Det är inge kul :(

Åh vad härkigt att höra, älskar solskenshistorier!!!!!

Tyvärr har jag inget illamående själv så har svårt att komma med råd :(
  • Milljor
    ÄlskadeT skrev 2011-09-02 10:53:26 följande:
    Det kom en liten liten strimma ljusrosa flytning vid ett toabesök i natt, sen inget mer. Och idag har jag inte alls särskilt ont i magen. Så jag vågar nog hoppas lite igen...

Däremot oroar jag mig för att  brösten inte ömmar alls längre. Det bara försvann för ett par dagar sen. Normalt eller?JAg `
    Jag tror att det är alldeles jättenormalt! Det kommer och går symtomen alltså...jag har känt massor i brösten men ingentng nu de senaste dagarna!
  • Milljor

Gomorron allihopa!

Hoppas helgen varit bra, jag har varit iväg hela helgen *pust* skulle verkligen behöva någon dag ledigt till.....

Jag tror det var idag som Maximumtaste skule på vul och kola om det var ett elelr två foster? Håller tummaran och hoppas allt ser bra ut!

Jag själv har en dålig dag :( Alla mina symtom har försvunnit sen några dagar tillbaka...jag vet att de kan komma och gå men det gör mig så himla orolig så frustrerande att inget känna svårt att känna riktiga lyckan då......Jag tycker alla här känner så himla mkt....min kropp kanske jobbar lite annorlunda :)
    Inskrivning den 22 sep känns som en evighet.... imorn går jag in i vecka 10 tjohooo nu är det iaf tvåsiffrigt :)

• Milljor
    Smarkan skrev 2011-09-05 08:16:30 följande:

Idag gick jag in i vecka 11=)
    Jag ser framemot mitt första besök hos bm idag. 
    Även om det bara är provtagning idag så känns det mer verkligt då man får komma dit. Har inskrivningen nästa vecka. Har de flesta här haft inskrivning redan?
    Igår blödde jag en ytterst sparsam blödning då jag torkade mig efter toalettbesök. Den försvann  direkt och har inte återkommit. 
    Är detta vanligt?  Hade haft sex kvällen före kan det bero på det?

Jag skulle inte heller oroa mig! Ja vet att jag läst att slemhnnorna kan bli lite sköra vid sex och därav blödningen.
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-09-05 09:43:58 följande:
    Ingen fara, mina symtomer är puts väck med, ringde in och dom sa att inget att oroa sig för, njut istället Solig. Sen ska dem försvinna tydligen innan v.13
    Sa dem så? ja det låter ju bra :) JAg har också ringt fakstiskt :) men de skule inte ringa upp förrän kl 14 :( kanske inte är ngt att oroa sig för....men alltid skönt att prata med ngn som kan bekräfta det!
  • Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-05 10:02:54 följande:
    tänk att man ska vara nojig för allt istället för att njuta! jag e precis likadan! har man för mycket symtom är det skit jobbigt och försvinner de lite då blir man nojig för det!!Det är inte lätt att vara kvinna
    Så skönt att man inte är ensam då känner man ju sig lite mer "normal" :)
  • Milljor

Ny ringde gyn upp........de sa att det kunde vara mf eller bara naturligt att symtomen mattades av..... hon ville iaf att jag skullekomma upp...så jag fick tid om en halvtimme gahaaaaa blev supernervös tänk ommina farhågor besannas :( Håll tummarna!!!!!!!

• Milljor
    Verra88 skrev 2011-09-05 14:14:03 följande:
    Vadå milljor vad har du för symtom som är tecken på mf? :(
    Att jag hade haft int i magen/kramper och sen att symtomen försvunnit...
Svar på tråden Aprilbebis 2012