Aprilbebis 2012
...kommer nog göra det denna gång också.
...kommer nog göra det denna gång också.
Kaosmamma: Vet du om det går att köpa ny klädsel till UJ-vagnarna? Den som sitter på vagnen är visserligen i helt okej skick men jag skulle så hemskt gärna vilja ha en svart klädsel.
Karisma: Jag har bara sett folk skriva gott om Jollyroom, så det är nog lugnt.
Hörrni tjafsa inte nu
Kan det inte va så att vissa landsting gör glukosbelastning på rutin på alla gravida, men att de de facto är frivilligt? Menar, all mödravård är ju egentligen frivillig.
Imorrn går jag in i vecka 31 och nu börjar det kännas.. Tycker magen är rätt liten ändå, men ryggen och fogarna... Oj oj oj.. Ibland blir man smått tårögd av smärtan när man reser sig, särskilt om jag legat i soffan. Och när jag ligger på rygg blir jag så sjukt yr på en gång så det är ett evigt vändande på natten för att komma ifrån smärtan i höfterna. Nu har jag iaf beslutat mig för att gå hem på ledighet runt den 9:e mars. Alltså typ en månad innan BF. Dels för att få vila ordentligt och dels för att mitt nuvarande konsultuppdrag tar slut då, så det känns som en naturlig avslutning istället för att hoppa på något kort skituppdrag i ett par veckor. Längtar redan!
Med sonen fick jag EDA, men tyckte knappt att den hjälpte på smärtan konstigt nog. Dock segade den ner förlossningen och det slutade med sugklocka som var asläskigt
Istället blev jag och lustgasen bästisar. Såpass att de mot slutet var tvungna att stänga av den i smyg för att jag skulle bli lite mindre borta
Men det enda jag kunde tänka på när jag låg där med masken i typ 10 timmar, var hur mycket den luktade som en kondom! Sådär gummiaktigt.. Blä
Det går en influensa nu också, min son har den.. Började i söndags med feber och hosta, febern gick upp och låg mellan 39,1-40,2 och han åt eller drack knappt på två-tre dagar. I onsdags fick vi åka till akuten efter att vi pratat med sjukvårdsrådgivningen, ifall det var såpass att han skulle behöva dropp. Men tack och liv slapp vi det. Däremot hade han dubbelsidig öroninflammation och som sagt influensan.
Kaosmamma: Stackars lillan som är dålig igen
Hoppas hon piggar på sig snart!
Grästuva: Usch vilken jobbig historia ni har bakom er. Stor kram till er, hoppas du kan få njuta den sista tiden utan att oroa dig alltför mycket denna gång.
Till er med lågt järn vill jag bara tipsa om Blutsaft. Jag har inte behövt ta tillskott själv, men min mamma hade väldigt lågt värde när hon väntade mig (eller min bror, minns inte riktigt.. Det var på 80-talet iaf) och hon drack Blutsaft i ett par veckor. På återbesöket trodde de att mätmaskinen gått sönder för att det ökat så otroligt mycket! Jag ska själv köpa en flaska i dagarna för jag känner att jag börjar bli väldigt trött..
I övrigt är det rätt tungt här just nu. Sonen har, som jag skrev tidigare, dubbelsidig öroninflammation och influensan, och idag på återbesöket var det fortfarande inte bra. Det visade sig då att vi fått för låg dos penicillin och för kort kur. Så nu är han "sjukskriven" 6 dagar till med fortsatt penicillinkur. Utöver detta är jag själv jätteförkyld men måste jobba massor, övertid och sånt tråkigt. Men det jobbigaste som hänger över oss är att min pappa kan ha fått cancer. Han opererades tisdag förra veckan och på fredag får vi svar på vad det är. Om det ÄR cancer så är det en rätt jobbig form med rätt dålig prognos. Så nu går man runt och väntar oroligt..
Kaosmamma: Åh fy, har du förlorat både pappa och bror i cancer? Usch så hemskt
Kramar till dig också! Det är verkligen en vidrig sjukdom.. Min farfar gick bort i magcancer och min farmor har även hon haft cancer i magen, men klarat sig turligt nog. Men i och med att båda pappas föräldrar haft det så förväntar man sig liksom det värsta just nu.. Men som sagt, ovissheten är vidrig.. Nästan bättre att få ett besked, oavsett vad det blir, så man kan gå vidare i nästa steg liksom. Just nu är det bra vacuum..
Det är dock något komiskt.. Ungefär i samma månad som jag är nu, fick pappa ev blodpropp när jag väntade storebror, och höll på att gå bort då. Så nu vågar jag inte bli gravid fler gånger
Läste nog lite fel, din bror gick inte bort i cancer men han var 8 när er pappa gick bort? Hemskt, vidrigt, hjärtskärande oavsett!
Men fy vad du gått igenom mycket
I förhållande till andra känner jag att jag inte har rätt att klaga, men allting verkar hopa sig precis just nu. Och man undrar hur långt det är kvar till bristningsgränsen liksom. Har också lite dåligt samvete över att jag inte hinner med att glädjas ordentligt eller planera, shoppa och tvätta bebissaker, sånt man gjorde förra gången, för all tid och energi går åt till att oroa sig eller lösa problem. Det är ju lite lillskräpets fel, han förtjänar ju lika mycket "uppmärksamhet" som storebror tänker jag liksom. Bläh, allt bara snurrar..