Inlägg från: Eber |Visa alla inlägg
  • Eber

Förskollärare som blivit beviljad havandeskapspenning?

Min chef fyllde i alla papper som behövdes, hur en vardag ser ut mm... Det gick genom utan problem, men jag arbetar med barn i åldarna 6månader till 3år

• Eber
    wilmis05 skrev 2011-08-08 18:12:29 följande:
    Än har jag som tur var inga problem :) Men det som känns jobbigt är att man inte vet hur det kommer att bli senare. Det blir ju jobbigare sen framåt vintern kan jag tänka mig. Vi har 12 barn som är födda 09 och 2 barn som är födda 10. Så det blir en del lyft och en massa påklädning :)
    du kan nog inte söka i förebyggande syfte.... De vill ju ha läkarintyg, eller intyg från BM att du inte klara av att utföra ditt arbete... vilken vecka är du i?
  • Eber
    wilmis05 skrev 2011-08-08 18:22:31 följande:
    Än är jag bara i vecka 15. Men enlgit min barnmorska ska man söka innan, fast jag förstår att det är lite tidigt än. Sen har jag oxå hört att om man har intyg från läkare osv, så ska man bli sjukskroven istället. Men jag kan ju iofs ha missuppfattat det :)
    Du kan säkert söka ändå, jag hade mycket sammandragningar och foglossningar och massa annat, jag bifogade ett utdrag från mina telefonsamtal med BM där det står typ; gravid v 26, mycket sammandragningar trots vila, v27 bla bla
    då fanns det dokumenterat hur jag hade mått hela tiden, och sånt vill fk se, såvida det inte är ett arbete man uppenbart inte kan utföra...
    Vet dock en hel del som har fått avslag...
Svar på tråden Förskollärare som blivit beviljad havandeskapspenning?