• Anonym

    Kär i min kusin - Vad gör jag?

    Hej!
    Förra veckan så fick jag kontakt med min kusin över facebook som jag inte har träffat på 20 år ca... och vi har båda barn och sällskap... Men vi har nu träffats två gånger och vi känner oss inte som kusiner... Utan mer som nära vänner...

    Vi är båda vuxna... Jag 25 och han 37 år.

    Får man vara tillsammans med sin kusin??? Vet inte hur vi kommer gå vidare med detta... Men vi kommer nog få sätta oss ner och prata igenom redigt...

    Men det var verkligen "kärlek" vid försa ögonkastet när han var här förra veckan med sin son första gången...

    HJÄLP, hur ska vi ställa oss!!!

  • Svar på tråden Kär i min kusin - Vad gör jag?
  • Anonym
    Wicked113 skrev 2011-08-08 20:08:55 följande:
    Visst får man vara tillsammans med sin kusin. Jag hade en nära vän som var tillsammans med sin kusin. :) Deras mammor var dock inte så glada. :P Det som jag mer reagerar på är det faktum att ni båda har sällskap... Det gör ju det hela problematiskt!
    Ja vi båda har sällskap och vet väl inte redigt hur vi ska ställa oss till det...
    Anonym (svea) skrev 2011-08-08 20:09:52 följande:
    avsluta nuvarande förhållande är väl kanske schysstast, eller hade ni tänkt köra på sidan?
    Nä det kanske inte ät tanken...
  • Anonym

    Men att man kan få sånna känslor för en som man inte träffat innan...

    Vi sa det att det var ju inte så konstigt kanske för vår första träff kunde ju likaväl vara ute på puben eller så och inte vetat om att vi varit kusiner... Eftersom vi inte setts på så MÅÅNGA år

  • Anonym

    Jag känner ett par som e gifta o har ett barn ihop.

    Men lite banjovarning är det.... 

  • Anonym
    Freida skrev 2011-08-08 20:25:16 följande:

    Vad betyder "Banjo"?

    Kanske borde avvakta iom barn i bilden?


     


     


    Banjo, sista färden, inavlade hillbillys.... Men ar absolut INTE att det är så, det är ett uttryck!!
  • Anonym
    Insatt skrev 2011-08-08 20:09:59 följande:
    I Sverige får halvsyskon som inte vuxit upp tillsammans gifta sig.
    Jag vet att du vet mångt o mycket om det mesta och brukar ha kloka inlägg men hur säker är du på det här?
    Finns det ett lagligt beslut på just det?
  • Anonym
    Anonym (my) skrev 2011-08-13 20:32:30 följande:
    Jag håller med tidigare personer som skriver att det är problematiskt eftersom ni båda är i relationer. Jag tycker att ni båda ska ta det lite lugnt, kanske inte ses på ett tag och verkligen fundera igenom det här.

    Jag ser egentligen inga problem med att ni skulle ha en relation, ni är två vuxna människor som ska göra som ni anser bäst. Dock är jag tveksam till att kusiner skaffar barn, men jag är inte så insatt...   
    Det finns inget snack om att skaffa barn... Då vi båda har två barn var redan... Vi har träffats lite när vi kunnat själva, ingen som vet om våra känslor till varandra...
    Vi behåller dom för oss själva ett tag till... Orkar inte med något tjaffs nu när vi ÄNTLIGEN efter MÅÅÅÅNGA år hittat varandra.
  • Anonym

    Jag är mer förundrad över hur man kan bli kär i sin kusin?

    Jag träffar min kusin väldigt sällan, men han är väldigt snäll och de flesta kvinnliga bekanta jag har är mer eller mindre för'lskad i honom. Han ser väldigt bra ut, så mycket kan jag säga, men känslor det skulle aldrig kunna utvecklas för mig han är familj, det är som att jag är genetiskt gjord till att inte kunna framkalla någon gnista till honom eller annan sl'kting.

    Därför förstår jag inte n'r det kommer andra som inte är så, jag menar inte detta elakt alls så missförstå mig inte men beror det på någon slags missbildning eller mutation som gör att Människan inte registrerar det som en släkting?

  • Anonym

    Kusiner får gifta sig i Sverige och skaffa barn. Har en "bekant" som har ett barn tillsammans med sin kusin.
    Dock är de inte tillsammans idag.
    Men det kan nog bli en snackis om ni blir tillsammans, för det blev det för den "bekanta"... Bara så ni är beredda på att det kommer snackas om det hela..   

  • Anonym

    tycker inte i sig att det är fel med kusiner som gifter sig, men tycker det är fel att ni sitter o planerar det här medan ni båda är gifta (om jag inte läste för slarvigt..). tycker däremot oxå att kusiner vars familjer det är vanligt att kusiner gifter sig, inte bör göra det.

  • Anonym

     ¤ Vi är inte gifta någon av oss... Men har familj båda två...
    ¤ Vi har inte setts på ca 15 år så när vi träffades så blev det ju inte som en kusin träff utan med som vän träff...
    ¤ Vi skriver SMS till varandra i smyg då vi pratar mycket där igenom. Han skriver att han tycker att jag är snygg och vill se mer av mig... Och samtidigt så vill jag se mer av han.
    ¤ Min sambo jobbar borta mycket så vi träffas hemma hos oss då när jag 'r själv hemma. Självklart så visar vi inget för barnen.

  • Anonym

    jag hade sagt att det här funkar inte, sen hade jag raderat honom som kontakt aldrig hört av mig mer, och slutat gå på släktfester. och sen suktat i smyg de dagar jag inte förmår glömma.

  • Anonym
    Insatt skrev 2011-08-22 03:18:01 följande:
    Det är inte genetiken som gör att vi låter bli att knulla släktingar. Det är en social grej att vi inte tänder på folk vi träffat mycket som barn
    fast det där tror jag inte på, jag har två vänner som jag hade tillochmed boende som "bröder" typ stunder när jag var liten, de är vänner idag men vi ses ej så ofta, och båda utav dem, speciellt en är vrålhet och jag skulle inte banga.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-08-08 20:06:33 följande:
    Hej!
    Förra veckan så fick jag kontakt med min kusin över facebook som jag inte har träffat på 20 år ca... och vi har båda barn och sällskap... Men vi har nu träffats två gånger och vi känner oss inte som kusiner... Utan mer som nära vänner...

    Vi är båda vuxna... Jag 25 och han 37 år.

    Får man vara tillsammans med sin kusin??? Vet inte hur vi kommer gå vidare med detta... Men vi kommer nog få sätta oss ner och prata igenom redigt...

    Men det var verkligen "kärlek" vid försa ögonkastet när han var här förra veckan med sin son första gången...

    HJÄLP, hur ska vi ställa oss!!!
     
    Du ska omedelbart köpa en halmhatt, en banko och en sydstatsflagga. Sen ska du säga upp din lägenhet och hyra en husvagn som står på en skabbig camping... Sen är det bara att sätta igång och föröka dig!
Svar på tråden Kär i min kusin - Vad gör jag?