• Anonym (ts)

Alla vi som vanrivs på jobbet.

Jag har precis börjat ett nytt arbete och vantrivs fruktansvärt. Känner vid varje tanke om stället att jag måst byta, ju snabbare desto bättre.

Arbetskamraterna är väl trevliga, men ingen mer. De har arbetat tillsammans i flera år och håller ihop.

Arbetsuppgifterna är såå tråkiga, arbetar inom vården.

Tänkte det kanske finns fler än mig som inte trivs och som vill lätta sitt hjärta, kanske vi kan hjällpa varann att hitta nya jobb.
    Därför la jag tråden i här så den som vill kan vara anonym.

Hej hej

• Svar på tråden Alla vi som vanrivs på jobbet.
  • Anonym (mia)

Har också varit med om det på mitt förra jobb...jag började plugga, det var 3 år sen nu... Men vet hur det känns!

Vad jobbar du med? Vad hade du velat göra istället? 

• Anonym (ts)

Jag jobbar inom vården på en privat klinik, men kan i dagsläget tänka mig vad som bara jag kommer bort.
    Trivs annars bra inom vården har arbetat i 15 år med det.

• Anonym (Gobo)

Jag har ett sommarjobb jag vantrivs med. Dessvärre trivs de mycket bra med mig... De förväntar sig att jag ska vara timvikarie i höst (och sedan även börjar jobba där efter min examen...), men jag ska se till att vara så "upptagen" med skolarbete att jag inte hinner Det här jobbet ser väldigt bra ut i CV:t, då det har en stark koppling till det jag utbildar mig till.

• Anonym (ts)

Mia, hur länge var du på den arbetsplatsen?

• Anonym (ts)

Gobo, det är en jobbig situation. Hoppas du hittar något annat timjobb ist.

• Anonym

Jag jobbar på en förskola och vantrivs. Jag är utbildad förskollärare och trodde verkligen detta var nåt jag vill men insett att jag hatar det. Men mitt csn är snart slut så jag har inget val känns det som.

• Anonym (Gobo)
    Anonym (ts) skrev 2011-08-08 22:02:13 följande:
    Gobo, det är en jobbig situation. Hoppas du hittar något annat timjobb ist.
    Äsch, jag behöver inget annat jobb. Jag härdar ut i två veckor till, sedan börjar skolan
  • Anonym (ändå pengar)

Vilken välbehövlig tråd!

Jag stormtrivs väl inte på mitt sommarjobb direkt, men det är helt okej med tanke på att jag behöver pengarna (!). Känner dock en stor tacksamhet gentemot mig själv att jag har börjat plugga. Fy fan, att göra detta resten av livet (äldrevård) med samma rutiner dag ut och dag in - upp på morgonen, laga mat diska laga mat diska, alla ska lägga sig - om och om igen. Nej fy, trodde att jag lämnat detta bakom mig men sommrarna kommer ju med jämna mellanrum. Hoppas dock på något mer kvalificerat nästa år :)

Känner ni att ni "gjort något" för att komma ifrån er situation? 

• Anonym

vantrivsel e inga bra för ditt månede
    jag har själv vart där å bytte då helt karriär när möjligheten dök upp! mår bättre idag! 

• Anonym (Eliza)

Jag blev mobbad på min arbetsplats, några av mina kollegor gick ihop och ljög ihop sjukt mycket saker om mig...just nu är jag hemma på HP och skall sedan vara föräldraledig, är fortfarande anställd men kommer inte att börja på samma ställe igen, facket ställde en massa krav på chefen men chefen har i stort sett inte gjort något alls men än att inte säga var jag kommer att hamna sedan mer än att jag fortfarande är anställd.

Just nu har jag mardrömmar att börja jobba igen, de sänkte mitt självförtroende och min självkänsla hur mycket som helst, gråter ofta över det, har stängt in mig en del och tappat tilliten helt på människor. Så illa kan det gå. Nu fokuserar jag mest på graviditeten och så men det ligger endå i bahuvudet att en vecker dag MÅSTE jag jobba igen.

Svar på tråden Alla vi som vanrivs på jobbet.