• vargaa

perfekta hemmafrun?

Frågan är väl vem du är hemmafru för. Är det för din mansskull, för dina barns skull, för din egen, för dina vänners..?
    Själv är jag hemma för mina barns skull i första hand, och för min egen. I sista hand för min mans skull för han skulle nog inte gråta om jag jobbade istället. Men han uppskattar ju att jag kan vara hemma med barnen och ge dem det dom behöver. Med andra ord är det viktigaste i min roll som hemmafru att ge mina barn en bra vardag och finnas där för dom. Sen innebär det ju att jag också får tid till att ta hand om annat i hemmet och det gör jag ju för att det är trevligare för mig att strosa runt om dagarna i ett rent och fint hem. Samtidigt som det också blir skitigare och stökigare när man är hemma och jag vill att mina barn lär sig hemifrån att hålla rent och snyggt omkring sig.

Sist men inte minst så tycker jag om att städa, planera, organisera, handla, laga mat, tvätta och baka. Så därför gör jag det ganska mycket. Min sambo skulle nog inte märka om jag inte dammsög 6 ggr per dag som jag gör nu, eller skurar en gång i veckan. Så som sagt är det abslut inte för hans skull jag gör det. :p

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
Svar på tråden perfekta hemmafrun?