• Lavish

perfekta hemmafrun?

Mja om jag vore hemmafru för gott skulle det vara viktigt för mig att ha en strukturerad tillvaro och inte tillåta mig att sunka ihop på någon nivå.

Att dra runt i mjukisar och oduschad och inte sköta hemmet mer än absolut nödvändigt vore isf undergången. Då skulle jag ju inte ha något existensberättigande alls, bara en ... potatissäck. Skulle bli brutalt deprimerad på nolltid.

Men å andra sidan är hemmafru verkligen inget som lockar mig alls.

• Lavish
    Tygtiiger skrev 2011-08-12 09:51:25 följande:
    1930 tyckte man att den perfekta hustrun - läs hemmafrun - var så här:

andrewhill1968.com/images/flashbacks/old%20ad...

Särskilt sista punkten ger mig rysningar. Men vet du vad som är ännu mer förfärligt? Min svärmor visade den för sin högstadieklass som hon undervisar. Nästan en tredjedel tyckte att ja, vadå, absolut helt rätt och kunde inte se någon ironi i det eller något fel med det alls.    
    Nåja det står 1955 uppe i hörnet och ärligt talat tror jag inte att det där är en riktig artikel. Jag tror den är en parodi. Det är vissa detaljer, ex "remember, his topics of conversation are more important then yours" som jag knappast tror var en utbredd och accepterad åsikt ens 1955.

Men det gör det ju bara mer skrämmande att ungdomarna verkar tycka att det funkar.
Svar på tråden perfekta hemmafrun?