Inlägg från: Länisen |Visa alla inlägg
  • Länisen

Okej att bita tillbaka?

Efter att ha läst i en annan tråd så måste jag bara ställa frågan, om ert barn biter er, tycker ni då det är ok att bita tillbaka för att visa barnet varför man inte ska bitas?

Jag tycker det låter helt galet. Får man inte bitas ska man väl inte bita barnet heller? Två fel gör det inte rätt. Och för att barnet ska förstå att det gör ont så måste man ju i så fall bita ganska hårt och man får faktiskt inte göra illa sina barn.

Casper 2010-06-09
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Okej att bita tillbaka?
  • Länisen
    lövet2 skrev 2011-08-09 12:49:31 följande:
    Nej. Förutom att det är idiotiskt så är det också olagligt.
    Och tur är vl det när det tydligen är ganska gott om folk som tycker att man får göra så. 5 av 31 har svarat att det är ok. Skulle gärna vilja veta hur de tänker.
    Casper 2010-06-09
  • Länisen
    Inima skrev 2011-08-09 14:24:27 följande:
    Nej, det är som att lära barnet att om någon slår dem så är det okej att slå tillbaka för att visa att det gör ont.

(Givetvis är självförsvar okej, nu gäller det dock dagisbarn)

Förstår inte varför det är så svårt att förstå att prata och förklara är bättre än att själv ta till våld.
    Vet du, att det var exakt vad jag skrev i andra tråden och mamman där sa att om hennes tonåring slog henne skulle hon slå tillbaka. Om det nu var samma person som svarade igen, hon var anonym så det kan ju varit nån annan, men ändå
    Casper 2010-06-09
  • Länisen
    Länisen skrev 2011-08-09 14:31:46 följande:
    Vet du, att det var exakt vad jag skrev i andra tråden och mamman där sa att om hennes tonåring slog henne skulle hon slå tillbaka. Om det nu var samma person som svarade igen, hon var anonym så det kan ju varit nån annan, men ändå
    Med själva bitgrejen syftar jag fortfarande på barn och inte tonåringar. (även om man inte ska bita sin tonåring heller, men de bits förhoppningsvis inte )
    Casper 2010-06-09
Svar på tråden Okej att bita tillbaka?