• jessica1979

Ngn som varit hos Janos Amosy i Borås?

Är ni nöjda isf? Har hört att han arbetar med Carlanderska infertilitetsutredningar/behandlingar.

• Svar på tråden Ngn som varit hos Janos Amosy i Borås?
  • FruW

Hej! Jag har gått hos honom några år, tycker att hane jättebra! Kompetent, empatisk, proffsig, o det brukar gå snabbt att få tider!

Dock vet jag inte ang calanderska, tyvärr.

• jessica1979
    FruW skrev 2011-08-11 11:46:40 följande:
    Hej! Jag har gått hos honom några år, tycker att hane jättebra! Kompetent, empatisk, proffsig, o det brukar gå snabbt att få tider!

Dock vet jag inte ang calanderska, tyvärr.
    Tack för svar!
  • Bebbe i sommar

Hej!
    Vi går hos Amosy och han skickar remiss till sahlgrenska, där har dom 3 månaders väntetid innan man kommer in, men för oss tog det snabbt att bli skickade så att det var skönt...

PÅ Calanderska tror jag att man får betala själv! 

• jessica1979
    Bebbe i sommar skrev 2011-08-17 08:11:17 följande:
    Hej!
    Vi går hos Amosy och han skickar remiss till sahlgrenska, där har dom 3 månaders väntetid innan man kommer in, men för oss tog det snabbt att bli skickade så att det var skönt...

PÅ Calanderska tror jag att man får betala själv! 
    Ja man måste betala själv på Carlanderska, vi får ingen hjälp av landstinget då vi har ett barn sedan innan. Nu har jag beställt tid hos Janos. Hoppas nu att vi kan få den hjälp vi behöver mot ett +.
  • Stossan

Han är helt underbar dr. Amosy. Jjag kände mig väldigt trygg
     när jag gick där för utredning inför ivf och nu när jag tog kontakt
    med honom igen för att få hjälp på traven med syskon. Han är toppen!
    Lycka till!

FD Extreme babymaker -numer mamma till Julia född 19 oktober 2008
  • jessica1979
    Stossan skrev 2011-08-24 21:12:16 följande:
    Han är helt underbar dr. Amosy. Jjag kände mig väldigt trygg
     när jag gick där för utredning inför ivf och nu när jag tog kontakt
    med honom igen för att få hjälp på traven med syskon. Han är toppen!
    Lycka till!
    Det låter bra! Har fått tid 7/9 tror jag, längtar!
  • Stossan

Hur gick det hos Amosy?

FD Extreme babymaker -numer mamma till Julia född 19 oktober 2008
  • FruW

Vad tråkigt! Får jag fråga varför?

• bustösen

jag har också gjort utredning hos Amosy, han är verkligen en riktigt bra läkare! blir också nyfiken på varför du inte känner dig så väl bemött? 

• jessica1979

Kände mig inte helt säker på den utredning som skett på Borås sjukhus så sökte en second opinion på ett annat sjukhus. För det anklagade han mig att ha dragit in varenda människa som sysslar med infertilitet i regionen i mina problem. Sen så frågade jag honom vad han tycker om att infertiltet kan vara ett immunproblem och nämnde en av de i USA som skrivit en bok om detta och hjälpt tusentals. Detta verkade han ta personligt, det var totalt taggarna utåt. Vad hjälpte det honom el läkarna i Sverige i allmänhet att ta upp det?! Kallade den amerikanske läkaren nåt i stil med knäpp och diktator. Det var faktiskt helt sjukt! Har aldrig varit med om nåt liknande. Kände mig väldigt utsatt och hårt ansatt och trots att jag satt och grät så forsatte han att vara anklagande i sitt sätt mot mig under hela besöket.

• FruW

Usch vilken tråkig erfarenhet! Jag ska till honom på söndag, har precis plussat. När jag har träffat honom eller pratat i telefon med honom har han varit jättebra. Men det kan säkert vara olika.

Vad ska du göra nu Jessica, har du ngn plan?

Önskar dig lycka till!

• FruW

Sorry tänkte helt fel!

Janos är väldigt rak o ärlig. Han kan inte allt, det kan väl ingen. Men under åren jag gått hos honom har jag lärt mig att han säger som han tycker, även om det kan ca svårt o jobbigt att höra det! Jag är överviktig, det har kommit upp varje gång. Han har t o m tvingat upp mig på vågen. Men han hjälpte mig med, sa sanningen, gav nig tabletter o jag gick ner tio kg! Plussade förra veckan :) lätt att tro att vikten spelade in...

Svar på tråden Ngn som varit hos Janos Amosy i Borås?