Ellys skrev 2011-08-10 12:18:39 följande:
Men då e min fråga Mr noxigen, hur säger din fru till dig?
Min pojkvän säger att jag ska påminna om saker, inte tjata. Men när jag väl säger något så tycker han att jag tjatar. När jag inte säger nåt alls så undrar han varför jag inte bara kunde påminna honom en extra gång. fan hur vet man när vad som är vad liksom :/? jag försöker alltid ta det lugnt och sansat. jag vill ju defenitivt inte tjata, tycker inte att jag gör det med tanke på att jag e så medveten om att inte göra honom irriterad..
Man kan väl inte bara säga typ "fan nu nu e du riktigt ADHD-ig, kan du lugna dig en sekund"?
En annan fråga med, märker du när du blir "ADHD-ig" själv?
Behöver tips..
Hon säger ifrån när det blir för mycket prat (har en tendens att prata ihjäl folk) tex snällt. Glömskan påminner hon mig med ett snällt sms eller frågar om jag minns vad jag ska göra. Ibland tappar hon humöret oxå, vilket jag får acceptera.
Hon ska ju inte heller behöva vara en mamma till mig, blir bara störigt för oss båda. Exakt så kan du säga haha, frun brukar säga ...du e ett stör barn, ta en time out haha.
Märker själv när jag blir för spattig i kroppen o huvudet, brukar sätta mig vid datorn o spela eller så ritar jag . Slappnar av i skallen då och kan sortera bort massa.
Prova sig fram o respektera varandra och tåla att man säger ifrån är viktigt.