• Anonym (L.L.)

Lön boendestödjare?

Någon som vet hur lönerna ser ut för boendestödjare inom kommunen?

Det är en ytterkommun till större stad. Jag har omvårdnadsprogrammet i grunden, gick ut 1999. Har även 2 års högskolestudier inom socialt arbete.

Någon som vet ungefär vad timlöner och OB ligger på och vad jag kan ange som önskemål?

Tack!     

• Svar på tråden Lön boendestödjare?
  • Litet My

Gissar att de ligger på ungefär samma lön som habiliteringspersonalen gör, här är ingångslönen 21-23 000.

• Anonym

Jag hade 20 000, efter 7 år. Mindre ort.

• Anonym (L.L.)
    Lilla My21 skrev 2011-08-09 23:08:09 följande:
    Gissar att de ligger på ungefär samma lön som habiliteringspersonalen gör, här är ingångslönen 21-23 000.

Vad gör habiliteringspersonal?
  • Litet My
    Anonym (L.L.) skrev 2011-08-10 00:01:29 följande:
    Vad gör habiliteringspersonal?
    Samma som boendestödjare ungefär fast på ett boende, dvs att brukarna bor där istället för i sina hem.
    De som har boendestöd är ofta lite "friskare" så att säga och klarar att bo själva med stöd några dagar i veckan.
  • Anonym (L.L.)
    Lilla My21 skrev 2011-08-10 00:51:26 följande:
    Samma som boendestödjare ungefär fast på ett boende, dvs att brukarna bor där istället för i sina hem.
    De som har boendestöd är ofta lite "friskare" så att säga och klarar att bo själva med stöd några dagar i veckan.
    Jaha, ok. Vad har er personal för bakgrund i utbildning? Påverkar det lönen?
  • Litet My
    Anonym (L.L.) skrev 2011-08-10 00:53:01 följande:
    Jaha, ok. Vad har er personal för bakgrund i utbildning? Påverkar det lönen?
    Allt från USK (med psykiatri inriktining) till de som läst på högskolan eller har KY utb.

Just nu har de höjt utbildningsnivån så man måste ha en eftergymnasial utbildning också, räcker inte bara med omvårdnadsprogrammets psykiatri.

Ja det påverkar lönen, samt hur länge man jobbat osv
    Dock var de riktigt fula och sa inte var de ville att man skulle lägga sig så jag svarade glatt 20 000 medan andra förhandlade högre med mindre erfarenhet och lägre utbildning och fick det...SURT!!!! SÅ gå hellre lite högre än för lågt är mitt tips.
  • Anonym (Lisa)

Jag har en kompis som jobbar som det. Hon har gått sex terminer på socionomprogrammet och har 23.000kr i lön.

• Anonym (önskar mer)

jag jobbar som habiliteringspersonal, har 7 års erfarenhet, utbilda mig till uska för 2 årsen och har nu en grundlön på 18950

Svar på tråden Lön boendestödjare?