Inlägg från: iphone samsung |Visa alla inlägg
  • iphone samsung

skäggagam

vi hade en skäggagam och två gecoödlor i min skola. jag var en av dom som tog hand om skäggagamen. dom äter skalbagar och annat. för att bära upp den ska man med ena handen ta tag över ruggen runt magen på den där man ser dom stora taggarna som egentligen är mjuka. man lyfter upp den långsamt och sätter den på armenoch huvet mot framsidan av handen. när man lyfter upp den om den böärjar splattra bli inte rädd lägg den på golvet förska gånger eller på magen och ligg ner. men ha med nån som kan lyfta bort den iaf den kommer mot ansiktetdå ska nån kunna lyfta bort den snabbt så den inte splattrar och river dig iögonen tex. dom rivs jag fick små vita sår som går bort när dne rev mig på armen. var aldrig hårdhänt och håll koll på den. ko ihåg rör aldrig svansen och ta aldrig handen över huvudet då tror den att det är nån fågel som kommer mot den och då kan den splattra och springa iväg ta handen baom huvet och fingret klappa på ovansidan typ nacken av huvudet. klapparuggen och magen sidan av magen altså. dom kan bita men efter ett tag blir dom tamma. mata dovk aldrig med levande djur med händerna det blir läskigt n'r den hopar fram och då blir personen rädd och då blir ödlan rädd. kom ihåg att vara med den ofta och om ni inte varit med den et vecka typ så ta det lite lugnt första dagen.

Svar på tråden skäggagam