• knäckehäxa

doppresent? gärna kunna använda under sin uppväxt

jag vet att det finns en hel drös med andra trådar i detta ämnet, men jag tycker inte att jag hittar vad jag vill där

jag ska bli gudmor åt en pojke och vill nu hitta en fin doppresent åt honom
    men jag vill att det ska vara något speciellt, något som han kan använda under sin uppväxt.
    kanske inte tills han är 18 men iaf tills han är kanske 10

någon som har något förslag?

kom gärna med andra förslag om ni har något ni tycker är bra :)

• Svar på tråden doppresent? gärna kunna använda under sin uppväxt
  • JCS

Mitt bästa förslag: Bestick med barnets namn ingraverat! En jättefin present!

• FrökenL

Ett äkta fårskinn, något man kan använda hela livet .. Det finns äkta fårskinn som är behandlade så dom går att vätta i maskin på 30 grader.. det är en underbar pressent ! =)

• broglo

Min syster gav ett äppelträd till ett av våra syskonbarn som de planterade i trädgården. Det är fint tycker jag. Fast det beror ju också på hur familjen bor och om man tror att det är ett långsiktigt boende...

• MSL

En bokprenummeration som du kan fylla på så länge du vill.

Jag har Goboken till min flicka och har fått passande böcker och annat ända från födseln. De har också en hemsida där du kan gå in och administrera din prenummeration - förlänga intervall, avboka delar av bokpaket du inte vill ha, byta till en av deras andra bokklubbar mm. 

• Whirlwind

ge en box med astrid lindgren filmer??? barnkammarboken???? någon vas eller skål eller något med namn och födelse ingraverat..
    ett halsband ingraverat med namn
    doptavla?

• Whirlwind

en stol målat specifikt för honom,.. med hans namn , födelsedatum och något fint motiv

• LillaVanilla

En mätsticka att sätta på väggen som man kan mäta sig på. Fint minne när han blir vuxen oxå.

Svar på tråden doppresent? gärna kunna använda under sin uppväxt