Inlägg från: aurora1827 |Visa alla inlägg
  • aurora1827

Vadå "barn är kräsna" ?

Ah, låter ju skitenkelt när du beskriver det!

Min son som nu är fyra har varit lika svår att få i mat sedan han slutade med amning. All typ av mat åkte ut (och nu snackar vi 1.5 år så han kunde äta). Bitar var äckligt, sås var äckligt.....det var några enstaka saker han åt, som ris och makaroner t ex. Han provar alltid allting, men spottar ut.

Jag tycker inte att jag har hållit på att dalta, jag har försökt vara konsekvent men får han ingen annan mat så blir han ju trött och grinig, och när han till slut är överhungrig och stoppar i sig en tugga av vad det nu är, då kräks han. Sen är den maträtten KÖRD kan jag ju säga. Så det blir ris och makaroner, fortfarande, och en och annan köttbulle. Och pannkaka. Och äpplen och bananer. Det är typ allt han äter. Och så dricker han mjölk och alla sorts juicer, men det är ju bara massa socker i, även om man gör det själv..

Min dotter som är ett och ett halvt, äter precis allt. Finns inget hon inte äter, bokstavligen. Men jag inbillar mig inte att det är nåt jag har gjort som har gjort henne sån, för jag gjorde precis likadant med båda.

Svar på tråden Vadå "barn är kräsna" ?