• LiBä007

Lön ekonomiassistent?

Är nyutbildad ekonomiassistent, 32 år och med ca 4års erfarenhet av ekonomiarbete.
    Har nu vart på intervju och de vill erbjuda mig dryga 20 000:- i lön.. Är inte det lågt?
    Vad kan man göra för löneanspråk egentligen?

• Svar på tråden Lön ekonomiassistent?
  • Håkan Johansson

Mycket dåligt! Vad du ska begära vet jag ej, men mer än det iaf. Jag jobbar som pa och har den lönen.. Ja just det, jag har ingen utbildning inom detta ens..

• Tonårsmamman1
    LiBä007 skrev 2011-08-10 18:21:25 följande:
    Är nyutbildad ekonomiassistent, 32 år och med ca 4års erfarenhet av ekonomiarbete.
    Har nu vart på intervju och de vill erbjuda mig dryga 20 000:- i lön.. Är inte det lågt?
    Vad kan man göra för löneanspråk egentligen?
    Får inte ihop 4 års vana med nyutbildad. Ska du jobba med samma saker nu som innan?
  • LiBä007

Jag har jobbat med löpande bokföring, löner och allt vad det innebär i flera år. När jag dock blev uppsagd förra sommaren valde jag att utbilda mig istället för att skriva in mig på arbetsförmedlingen. Trodde det skulle bli lättare att söka jobb med en utbildning också.

• Tonårsmamman1
    LiBä007 skrev 2011-08-10 19:09:58 följande:
    Jag har jobbat med löpande bokföring, löner och allt vad det innebär i flera år. När jag dock blev uppsagd förra sommaren valde jag att utbilda mig istället för att skriva in mig på arbetsförmedlingen. Trodde det skulle bli lättare att söka jobb med en utbildning också.
    OK, då förstår jag. 20 000 är lite, är det ett stort företag? Tror att du kan få mer på ett annat ställe. 
  • Ponzi

Allt varierar. det kan bero på företagets storlek också. 20 000 kr är väl lite lite, om man jämnför med andra yrken, men kolla runt med andra företag också och se vad dem har att erbjuda.

Är arbetsuppgifterna dessamma som tidigare eller mindre uppgifter denna gång?

Svar på tråden Lön ekonomiassistent?