• evaoregon

Flytta till Brisbane

Jag har en väninna som flyttade till Brisbane för några år sedan, men hon kom ifrån Australien.  Ändå var det ganska mycket strul för henne att ta med sig sin amerikanske man dit.  Om man inte har någon anknytning till Australien (gift med någon därifån, jobb genom företag där etc) så är Australien inte ett lätt land att flytta till.

• evaoregon
    Lilla Fjun skrev 2011-08-11 19:51:32 följande:
    Det är jag helt införstådd med men försöker man inte så kan man ju inte lyckas. Jag jobbar inom ett yrke som står med på deras SOL lista över vilka som kan ansöka om skilled migration och jag uppfyller deras poängkraav oxå så för egen del tror jag det skulle fungera men jag vill ju ha med min familj oxå
    Ja, då är det nog inte helt omöjligt, men jag gissar att ni får slå till och gifta er om du ska ha med sambon.  Flört
  • evaoregon

Angående barnomsorgen så lär det vara samma som i andra delar av Australien.  Läs i några av de andra trådarna här på Utlandsföräldrar om Australien.  Lycka till!

• evaoregon
    Lilla Fjun skrev 2011-08-12 19:14:17 följande:
    Ja, det är ändå på tiden att han friar kan man tycka efter 7 år och 2 barn ihop
    Det tycker jag nog!  Flört
Svar på tråden Flytta till Brisbane