• Lilla Fjun

Flytta till Brisbane

Jag och min sambo har börjat prata om att flytta till solen några år (eller permanent om vi trivs) och mitt förslag är Australien då jag vill ha ett engelskspråkigt land med rätt lik kultur, samhälle och värderingar som här hemma.
    Vi har två barn 1,3 år och vill även ta med min mamma.
    Vårt förstahandsval är Brisbane. Finns det några mammor här på FL som bor i Brisbane som skulle vilja dela med sig lite info.
    Var i staden är det lämpligt att bo? Barnvänligt? Vill bo i hus.
    Hur fungerar barnomsorgen?
    Finns det farliga ormar och andra djur inne i staden eller håller de till utanför?

• Svar på tråden Flytta till Brisbane
  • Lilla Fjun

Det är jag helt införstådd med men försöker man inte så kan man ju inte lyckas. Jag jobbar inom ett yrke som står med på deras SOL lista över vilka som kan ansöka om skilled migration och jag uppfyller deras poängkraav oxå så för egen del tror jag det skulle fungera men jag vill ju ha med min familj oxå

• Lilla Fjun

Ja, det är ändå på tiden att han friar kan man tycka efter 7 år och 2 barn ihop

• Lilla Fjun

Oj vad roligt att du skrev! Ska ni vara i Australien några år bara eller stanna för gott? Har ni barn? Vilken typ av visum fick ni? Jag vet inte vad som är bäst. Att söka skilled migration själv eller se till att bli sponsrad. Vi väljer mellan Sydney och Brisbane. Hur bor ni? I hus eller lägenhet? Har massor av frågor

Svar på tråden Flytta till Brisbane