• Kattdamen

Tappar balansen

Jag har en katt som jag nu har märkt tappar balansen och ramlar omkull ibland. Om han har legat länge brukar det bli värst.

Vad fan beror det på? Han ska till veterinär, men någon som har någon idé?

• Svar på tråden Tappar balansen
  • Queenie70

Problem med njurarna och urinförgiftad.

• Toppen9

Då kan det nog bero på hög ålder. Min katt fick också sämre balans med åldern och tyvärr fick hon inte vara kvar mer än nåt år efter att jag upptäckte den dåliga balansen

• Kattdamen
    Queenie70 skrev 2011-08-10 21:13:49 följande:
    Problem med njurarna och urinförgiftad.
    Hur snabbt går det egentligen? Får de problem med njurarna och blir förgiftade på inte ens två veckor?
  • Kattdamen
    Toppen9 skrev 2011-08-10 21:15:01 följande:
    Då kan det nog bero på hög ålder. Min katt fick också sämre balans med åldern och tyvärr fick hon inte vara kvar mer än nåt år efter att jag upptäckte den dåliga balansen
    Det har kommit nu, på några veckor bara. Han bara lägger sig ner, ramlar.
  • Kattdamen

Han har även giftstruma, som han äter medicin emot.

• Queenie70
    Kattdamen skrev 2011-08-10 21:16:17 följande:
    Hur snabbt går det egentligen? Får de problem med njurarna och blir förgiftade på inte ens två veckor?
    Ja det kan gå fort. Har katten druckit mycket på senaste tiden? Mina dog båda av detta och började vingla omkring från en dag till en annan.
  • Toppen9

Ska väl tillägga att min kattdam var fullt frisk enligt veterinären när jag kollade upp henne bl.a. pga balansen. Tror helt enkelt att det var hennes tur att åka till himlen men saknaden är enorm trots att det har gått tre år. Hon var och kommer alltid vara min första bebis

Svar på tråden Tappar balansen