• Kattdamen

Tappar balansen

Jag har en katt som jag nu har märkt tappar balansen och ramlar omkull ibland. Om han har legat länge brukar det bli värst.

Vad fan beror det på? Han ska till veterinär, men någon som har någon idé?

• Svar på tråden Tappar balansen
  • Kattdamen
    Queenie70 skrev 2011-08-10 21:25:00 följande:
    Ja det kan gå fort. Har katten druckit mycket på senaste tiden? Mina dog båda av detta och började vingla omkring från en dag till en annan.
    Jag vet inte om han har druckit mycket faktiskt. Alla prover var jättefina för någon vecka sedan, och han hade redan börjat vingla ibland då. Men tycker det har blivit värre nu.
  • Queenie70
    Kattdamen skrev 2011-08-10 21:27:12 följande:
    Jag vet inte om han har druckit mycket faktiskt. Alla prover var jättefina för någon vecka sedan, och han hade redan börjat vingla ibland då. Men tycker det har blivit värre nu.
    Om det inte syns nåt på blodprov så finns väl risken att det är nåt neurologiskt....Om kissen inte varit i barskåpet och nallat...
  • Kattdamen
    Queenie70 skrev 2011-08-10 21:29:56 följande:
    Om det inte syns nåt på blodprov så finns väl risken att det är nåt neurologiskt....Om kissen inte varit i barskåpet och nallat...
    Han började med det här för ungefär en månad sen. Det känns som om det blivit värre idag, och han gömmer sig under soffan.
  • Queenie70
    Kattdamen skrev 2011-08-10 21:34:16 följande:
    Han började med det här för ungefär en månad sen. Det känns som om det blivit värre idag, och han gömmer sig under soffan.
    Ja bra mår han ju inte. Katter visar ju inte i första taget att de mår dåligt så han mår uppenbarligen superkasst. Hoppas det går bra hos veterinären.
  • Kattdamen
    Queenie70 skrev 2011-08-10 21:37:05 följande:
    Ja bra mår han ju inte. Katter visar ju inte i första taget att de mår dåligt så han mår uppenbarligen superkasst. Hoppas det går bra hos veterinären.
    Jag förstår inte att veterinären kan missa något sådant? Han var där för två veckor sedan.
  • Kattdamen

Det verkar som om det är bakbenen som inte riktigt hänger med. Så att han tappar balansen och ramlar.

• Queenie70
    Kattdamen skrev 2011-08-10 21:40:30 följande:
    Jag förstår inte att veterinären kan missa något sådant? Han var där för två veckor sedan.
    Låt de inte skicka hem er utan att man tagit tag i saken ordentligt.
  • Queenie70
    Kattdamen skrev 2011-08-10 21:41:33 följande:
    Det verkar som om det är bakbenen som inte riktigt hänger med. Så att han tappar balansen och ramlar.
    Skadat svansen?
  • Kattdamen
    Queenie70 skrev 2011-08-10 21:44:36 följande:
    Skadat svansen?
    Jag tror inte det.

Han har tidigare haft problem med bakdelen. Han var tjock, och åt seraquin och även smärtstillande mot artros. Det har han inte behövt på ett tag.

Kan han ha fått problem med artrosen igen?
  • Queenie70
    Kattdamen skrev 2011-08-10 21:51:09 följande:
    Jag tror inte det.

Han har tidigare haft problem med bakdelen. Han var tjock, och åt seraquin och även smärtstillande mot artros. Det har han inte behövt på ett tag.

Ingen aning. Byt veterinär om de ej tar det på allvar.
  • Kattdamen

Tydligen är det inget neurologiskt, utan han har väldigt dåliga muskler. Kan bero på att han har giftstruma.

Men han behöver högenergifoder och träna tydligen.

• ForReal
    Kattdamen skrev 2011-08-10 21:51:09 följande:
    Jag tror inte det.

Jag har en katt med artros som i perioder liksom "dimper ned" på bakdelen eller vinglar. Då äter hon smärtstillande och Seaquin, så det är klart att det kan vara dte problemet igen.

Aktivera med leksaker han gillar eller promenader i sele, om han orkar och vill. De brukar gilla att ligga varmt om de har problem med artros, så gärna en värmedyna i en kattbädd eller en bädd nära ette element brukar uppskattas.

Svar på tråden Tappar balansen